• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در فارس

  • کد خبر : 66085
  • 27 خرداد 1402 - 22:36
تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از شکل‌گیری و آغاز فعالیت شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان با هدف پیاده‌سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

حمید رضا قانعی گفت: ترکیب شورای توسعه فرهنگ قرآنی استانی شامل نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس، استاندار یا یکی از معاونان به عنوان نایب رئیس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر، نماینده مدیریت حوزه‌های علمیه، مدیرکل آموزش و پرورش، نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیرکل اوقاف، مدیرکل صدا و سیما، نماینده مجمع نمایندگان مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان، ۲ نماینده منتخب از اتحادیه موسسات مردمی و تشکل‌های قرآنی و رئیس بزرگترین دانشگاه دولتی به عنوان اعضای اصلی، مشخص شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره ارشاد فارس، قانعی با بیان اینکه در فارس طی سالیان گذشته و با درایت نماینده ولی فقیه در استان شورایی با عنوان توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت شکل گرفته و در حال فعالیت بوده است، گفت: ان‌شاالله با ترکیب جدید و طبق اساسنامه و آیین نامه ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همراهی شورای فرهنگ عمومی استان، هم افزایی و همراهی بیشتری در راستای فعالیت های قرآنی در سطح استان شکل گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ابراز امیدواری کرد که در فصل جدید فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان، نقش جدی تری به موسسات و تشکل های مردمی سپرده شود و تحقق منشور توسعه قرآنی در استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی در ادامه به فعالیت این شورا در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: بیش از ۳۰ جلسه در سال گذشته در خصوص هماهنگی فعالیت های قرآنی با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه موسسات قرآنی و رویدادهای مهم قرآنی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، دهه فجر و … برگزار شده است.

قانعی وضعیت فعالیت های قرآنی فارس را به واسطه فعالیت گسترده موسسات قرآنی امیدوارکننده دانست و با اشاره به تعداد قابل توجه حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان، آینده زیست بوم قرآنی استان را درخشان توصیف کرد.

او با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی (بشری) در شهرستان جهرم به وظائف و مسوولیت های دستگاه های متولی فعالیت های قرآنی و به طور خاص اداره فرهنگ و ارشاد اشاره و اضافه کرد: متولیان این دستگاه ها باید بستر فعالیت و برگزاری رویدادهای قرآنی را فراهم کرده و زمینه رشد موسسات و مجموعه های قرآنی را تسهیل کنند، این امر موجب شتاب بیشتر فعالیت های قرآنی استان خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی فارس از برنامه ریزان و سیاست گذاران اوقات فراغت دانش آموزان درخواست کرد که برای فصل تابستان در کنار اهتمام جدی به فعالیت های ورزشی و تفریحی، برای تقویت معارف قرآنی دانش آموزان نیز اقدام کنند.

قانعی یادآور شد که تحقق، اهداف، سیاست ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها به شورای فرهنگ عمومی محول و در همین راستا، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها شکل گرفته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66085

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.