• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

آغاز ساماندهی بازار مسکن در فارس/پلمب مشاوران املاک متخلف

  • کد خبر : 66081
  • 27 خرداد 1402 - 21:04
آغاز ساماندهی بازار مسکن در فارس/پلمب مشاوران املاک متخلف
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های مشترک نظارتی، اعلام کرد که مشاوران املاک متخلف و فاقد پروانه، شناسایی و پلمب می‌شود.

محمودرضا طالبان شنبه ۲۷ خرداد به خبرنگاران با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار مسکن و مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی محول شده است، افزود: از امروز گشت‌های مشترک با همراهی نمایندگان تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه مشاورین املاک راه‌اندازی و کار نظارت بر بازار مسکن آغاز شده است.

وی گفت: براساس مصوبه شورای عالی مسکن، قراردادهای اجاره سال گذشته با اعمال میزان افزایش مصوب، امسال باید تمدید شود و اگر مشاور املاکی از این مصوبه تخطی کند، به عنوان متخلف شناخته و آن واحد صنفی پلمب می‌شود.

طالبان با بیان اینکه حداکثر افزایش اجاره بهای مسکن در تهران ۲۵ و در کلانشهرهایی نظیر شیراز ۲۰ درصد است، گفت: متاسفانه مسکن از یک کالای مصرفی به سرمایه‌ای بدل و مایه سوداگری شده و منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

او با اشاره به جاذبه بازار سوداگری مسکن، خاطرنشان کرد: بعضی از مشاوران املاک در مناطق مختلف با تعیین قیمت به عامل تاثیرگذار در این بازار تبدیل شده‌اند و بعضا در مناطقی شاهد تبانی مشاوران املاک برای تعیین قیمت هستیم.

طالبان با بیان اینکه چنین اقدامی هم در قیمت فروش هم در اجاره بها تاثیر افزایشی داشته است، گفت: براساس مصوبه مجلس، وزارت راه و شهرسازی موظف است که قیمت گذاری را انجام دهد، لذا در فارس و شیراز این مهم در دست اجرا است.

وی شناسایی و برخورد قانونی با مشاوران املاک و بنگاه‌های ملکی در فارس را جزو اولویت‌ها دانست و گفت: این اقدام با کمک قوای اجرایی و قضایی و اتاق اصناف و اتحادیه املاک انجام می‌شود.

طالبان با بیان اینکه تاکنون ۴۸۶ مشاور املاک بدون پروانه در شیراز شناسایی شده است، گفت: قطعا با این واحدهای صنفی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه در این طرح ۶ مورد تخلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: نداشتن پروانه کسب و برگه رسمی قولنامه، دریافت کمیسیون بیش از تعرفه تعیین شده و … بخشی از این تخلفات است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66081

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.