• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

جهرم میزبان پنجمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در استان فارس/ این روزها کشور نیاز به دعای خانواده های شهدا دارد

  • کد خبر : 6603
  • 21 مرداد 1399 - 21:40
جهرم میزبان پنجمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در استان فارس/ این روزها کشور نیاز به دعای خانواده های شهدا دارد
دبیر اجرایی طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس در پنجمین آئین این طرح ملی با دیدار و تجلیل از مادر معظم شهید «محمدهادی نعمتی» شهرستان جهرم، گفت: این روزها کشور نیاز به دعای خانواده های شهدا دارد

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، مصطفی دهقانی، دبیر اجرایی طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس امروز ۲۱ مردادماه با دیدار و تجلیل از مادر معظم شهید «محمدهادی نعمتی» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده بود، گفت: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره شهدا با ابلاغ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در روز های سه شنبه هر هفته با دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهیدان در حال برگزاری است.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه از شیراز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود، گفت: ما امروز هر چه از امنیت و آرامش در اختیار داریم، همه مرهون فداکاری های شهدا و ایثارگران است.
دهقانی با اشاره به اینکه از این دنیا باید رفت و چه خوب که با شهادت رفت، اظهار داشت: از شهدا می خواهم که ما را در آخرت شفاعت کنند و با توجه به شرایط کنونی، این روز ها کشور نیاز به دعای خانواده های شهدا دارد.
براساس این گزارش، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس نیز در این آئین گفت: آرامش و آسایش موجود و همچنین عزت و عظمتی که شاهد آن هستیم، مرهون خون شهداست و امیدوارم همه ما از سیره شهدا بهره مند شویم.
وی با بیان اینکه امیدوارم خدا به همه ما توفیق دهد که عمل و رفتارمان به گونه ای باشد که شهدا شفیع ما باشند، خاطرنشان کرد: من مدتی به عنوان سرباز انقلاب در خدمت شهید «محمدهادی نعمتی» بودم، این شهید سن زیادی نداشت اما اهل عبادت و راز و نیاز بود و چهره ای معنوی داشت و لحظات خوبی را با این شهید گذراندم.
این یادگار دفاع مقدس با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه های قرآن کریم، شهدا زنده هستند و در جوار خداوند روزی می گیرند، گفت: هرجا که رفتار ما منطبق با وصیت نامه شهدا بود، پیروز شدیم و در دفاع مقدس اگر توانستیم پیروز بیرون بیاییم، دلیل آن این بود که به سخن ولی فقیه زمان عمل کردیم و این شرایط، امروز هم باید اجرا شود و با توجه به فرمان ولی فقیه می توان به آن عزت و عظمت رسید.
همچنین، ناهیدتاج نبی زاده، مادر شهید «محمدهادی نعمتی» نیز در این آئین با اشاره به خصوصیات برجسته اخلاقی فرزند شهیدش، گفت: حضور در برنامه های مسجد و اهتمام به نماز شب و تضرع از خصوصیات برجسته شهید بود که نزد دوستان و اقدام زبانزد شده بود.
وی تاکید کرد: گریه زاری ایشان در نمازشب نزد دوستان و اقدام زبانزد شده بود و همیشه به فکر مستمندان بود حتی لباسهایش را که به تازگی برایش می خریدیم را فقط یک بار برای دل من مادر می پوشید و روز بعد آن را به فقرا هدیه می داد.
مادر شهید «محمدهادی نعمتی» با تاکید بر اینکه یاد ندارم که گاهی دستم یا رویم را بوسیده باشد، (با بغضی از سر فراق) افزود: آخرین روزی که از منزل برای رفتن به جبهه خارج شد، سه بار تا کوچه رفت و برگشت و هر سه بار پایم را بوسید و گفت مادر جان حلالم کن.
نبی زاده خاطرنشان کرد: روز آخر چهره اش بسیار متفاوت بود و خیلی زیبا شده بود و برای آخرین بار گفت مادر جان از خدا بخواه که اگر شهید شدم، گمنام بمانم و همینطور هم شد که جنازه شهید بعد از ۱۰سال به جهرم برگشت.
شایان ذکر است، پنجمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس طی دیدار رضا نیکجو، مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد جامع جهرم با مادر شهید «محمدهادی نعمتی» در این شهرستان و همچنین حضور جمعی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
خاطرنشان می شود، شهید «محمدهادی نعمتی» فرزند غلامحسین ۱۴ اسفندماه ۱۳۴۶ در شهرستان جهرم متولد شد و در سوم دیماه ۱۳۶۵ در عملیاتی کربلای چهار و منطقه عملیاتی خرمشهر به فیض شهادت نائل آمد. وی فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج «کربلا» مسجد جامع جهرم را بر عهده داشت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6603

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.