• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

استانداردسازی سایت‌های دفن زباله در لامرد

  • کد خبر : 65888
  • 22 خرداد 1402 - 15:21
استانداردسازی سایت‌های دفن زباله در لامرد
فرماندار شهرستان لامِرد در استان فارس گفت: تا پایان امسال باید سایت‌های دفن زباله در این شهرستان استانداردسازی شده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به اقدامات اصولی در جمع‌آوری و دفع زباله، اهتمام ورزند.

احمد خضری در آئین پاسداشت هفته محیط زیست، با اشاره به اهمیت زیست بوم و لزوم همکاری همگانی در حفاظت از آن، گفت: امسال امیدوار هستیم که در خصوص مسائلی نظیر رفع مشکلات مناطق تحت حفاظت، تأمین تجهیزات حفاظتی و تکمیل ساخت آبشخورها شاهد همکاری همه‌جانبه در سطح شهرستان لامرد باشیم.

به نقل از حفاظت محیط زیست فارس، خضری بر لزوم همکاری و مشارکت در ساخت و تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده “کوه هوا” تاکید و اضافه کرد: شرایط این محدوده با اهمیت و حفاظت شده، امسال باید نسبت به گذشته مطلوب‌تر شود.

خضری با بیان اینکه لامرد در مسیر توسعه صنعتی قرار دارد، لزوم تامین و استقرار دستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا و روزآمد کردن سنجش و پایش‌ها را متذکر شد و گفت: برای جلوگیری از آلودگی ناشی از صنایع باید با استفاده از بودجه سه درصد نفت و گاز، اقدامات زیست محیطی مناسب و اثرگذاری را اجرایی و صنایع را در مسیر انجام مسئولیت اجتماعی فعال کرد.

فرماندار لامرد با اشاره به لزوم توجه به پاکسازی معابر ورودی این شهرستان، خواستار همراهی شوراها و شهرداری و دهیاری‌ها در خصوص استانداردسازی روند جمع آوری و دفن زباله، شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد نیز گفت: با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی که محیط زیست سالم را لازمه حیات اجتماعی روبه رشد نسل‌های انسانی می‌داند، حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است.

حمزه برومندفر، با بیان اینکه براساس قانون ایجاد هرگونه آلودگی در محیط زیست طبیعی، انسان ساخت و اجتماعی ممنوع است، گفت: مراقبت از انفال الهی با یک همت جمعی و همکاری گروهی، یک وظیفه و مسئولیت مهم است.

برومندفر با بیان اینکه شهرستان لامرد ۴۹۸ هزار هکتار عرصه و سه منطقه حفاظت شده و با بهره‌گیری از مشارکت همگانی و همکاری سمن‌ها، اقدامات خوبی در زمینه حفاظت از انفال الهی انجام داده است، گفت: مناطق شکار ممنوع پاقلات، تابناک و کوه هوا، جزو نقاط تحت حفاظت شهرستان لامرد است.

او با بیان اینکه بیشترین تجمع حیات وحش را در این مناطق داریم، بخش مهمی از حفاظت محیط زیست را برعهده مردم دانست و گفت: شهرستان لامرد در امر حفاظت از محیط زیست با بهره‌گیری از مشارکت مردمی، در کشور سرآمد است.

برومندفر اضافه کرد: حیواناتی نظیر کل، بز، قوچ و میش و پلنگ در مناطق حفاظت شده لامرد زندگی می‌کنند و یکی از گونه‌های مهم حیات وحش این شهرستان “قوچ مینیاتوری” به عنوان کوچکترین گونه قوچ جهان است.

او گفت: با حضور انجمن‌هایی که نزدیک به دو دهه در امر حفاظت محیط زیست با دستان خالی و عاشقانه تلاش کرده‌اند، تاکنون حفظ محیط زیست در این شهرستان به خوبی محقق شده است و شاهد هستیم که در طبیعت گرم و کم‌آب لامرد، حیوانات مختلفی حفظ حیات داشته‌اند.

برومندفر افزود: با توجه به روبه رشد بودن صنعت در شهرستان لامرد بخش عظیمی از حفاظت از محیط زیست آبی، خاکی و هوایی این منطقه برعهده صنایع خواهد بود و امید که شاهد همراهی و مشارکت هرچه بیشتر آنها باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65888

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.