• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اراضی کشور؛

فناوری‌های نوین به حل ۹۰ درصد مشکلات کشاورزی کمک می‌کند

  • کد خبر : 65886
  • 22 خرداد 1402 - 18:40
فناوری‌های نوین به حل ۹۰ درصد مشکلات کشاورزی کمک می‌کند
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اراضی کشور گفت: براساس نظر کارشناسان ۹۰ درصد مشکلات بخش کشاورزی و حوزه تخصصی زمین با بکارگیری سامانه‌ها و فناوری‌های نوین حل می‌شود.

سید محمود موسوی  دوشنبه ۲۲ خرداد در گردهمایی رؤسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور در شیراز، گفت: تفکر در حوزه کشاورزی به استناد آیه مبارکه این است که از سامانه‌ها و ابزارهای نوین در صیانت از کشاورزی استفاده کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه آیه شریفه «قل إنما اعظکم بواحده أن تقوموا لله» سرلوحه کار جهادی است، گفت: در ادامه این آیه شریفه آمده است «ثم تتفکروا» که مصداق بارز تفکر استفاده از روش‌ها و فناوری‌های نو برای حفظ و صیانت از بحث کشاورزی است.

او با بیان اینکه قطعا استفاده از سامانه‌های نوین در حفظ و صیانت از بخش کشاورزی و پیشبرد آن تفکر دقیق و خلاقانه‌ای برای رونق بخشیدن به کشاورزی است، افزود: این فناوری‌ها یک سری اقتضائات دارد و آن هم تناسب با شرایط منطقه‌ای و محلی است که باید رعایت شود.

موسوی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع سامانه‌هایی که می‌تواند حلال ۹۰ درصد از معضلات و مشکلات بخش کشاورزی باشند، خود به شکل یک معضل و گرفتاری ظاهر می‌شوند، عنوان کرد: امیدواریم با برگزرای این نشست‌های کارشناسی اگر ایراداتی در بحث‌های فناوری وجود دارد رفع شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان ۹۰ درصد مشکلات بخش کشاورزی و حوزه تخصصی زمین با بکارگیری سامانه‌ها و فناوری‌های نوین حل می‌شود، اضافه کرد: این موضوع رسالت مان را سنگین‌تر می‌کند تا بتوانیم مشکلات مردم و کشاورزان را حل کنیم.

گردهمایی آموزشی آشنایی با سامانه بانک جامع اطلاعات کشاورزی کاداستر” ویژه “روسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور” میزبان عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، مجتبی دهقان پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه و مجید یعقوبی سرپرست مدیریت امور اراضی این سازمان نیز بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65886

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.