• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
شهردار شیراز:

لزوم ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در ارتفاعات شیراز

  • کد خبر : 65572
  • 20 خرداد 1402 - 8:25
لزوم ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در ارتفاعات شیراز
شهردار شیراز گفت: باید مسیر ۲۵ کیلومتری دوچرخه‌سواری در ارتفاعات شیراز را به‌عنوان نماد گردشگری این کلان‌شهر ایجاد کنیم.

محمدحسن اسدی در بازدید بامدادی از بام سبز شیراز، به پروژه مسیر ۱۷ کیلومتری دوچرخه‌سواری که از محله منصورآباد تا شهرک زیباشهر طراحی‌شده است، اشاره و اضافه کرد: اگر در اجرای این پروژه، آن را از زیباشهر تا کوه نور به طول ۲۵ کیلومتر ادامه دهیم،  این مسیر دوچرخه‌سواری با بستر تفریحی می‌تواند به عنوان یک پروژه مهم در سطح کشور مطرح شود.

به نقل از شهرداری شیراز،اسدی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی بسیار زیادی در خصوص اجرای این پروژه انجام‌شده است افزود: نیاز است تا طراحی این پروژه به صورت ویژه و با ایمنی بسیار بالا و با مسیر دسترسی آسان در دستور کار قرار گیرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه در راستای زیرساخت‌های گردشگری، باید مسیر و فضاهای شهری ایمن ایجاد شود، میزان استقبال از فضای سبز در شیراز را کم‌نظیر دانست و گفت: ما به عنوان مدیریت شهری وظیفه‌داریم تا آنچه که خواست اکثریت مردم شهر است را اجرایی کرده و بستر اجرای آن را فراهم کنیم.

اسدی اضافه کرد: تلاش بر این است تا طراحی پروژه ۱۷ کیلومتری مسیر دوچرخه‌سواری ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آینده انجام شود و پیش‌بینی می‌شود تا ظرف چند ماه اجرا شود؛ چراکه این مسیر مشکلات تملک و یا جابه‌جایی تأسیسات ندارد که این امر موجب تسریع در عملیات اجرایی آن است.

شهردار شیراز تأکید کرد: مدیران اجرایی باید در خصوص اجرای هر چه‌بهتر و ایمن‌تر با کمترین دخل و تصرف در حوزه زیست محیطی و طبیعت این دو پروژه اقدام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65572

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.