• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس؛

رشد ۵۵ درصدی برداشت گندم در فارس

  • کد خبر : 65445
  • 16 خرداد 1402 - 15:16
رشد ۵۵ درصدی برداشت گندم در فارس
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: میزان برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان به لطف خداوند، بارندگی‌های خوب و تلاش کشاورزان، در قیاس با سال زراعی گذشته، ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مرتضی شریفی با بیان اینکه امسال برداشت گندم فارس از فروردین در شهرستان‌های جنوبی استان آغاز شد، گفت: پیش از فرآیند برداشت گندم جلسات مختلفی برای هماهنگی‌های برداشت، حمل و خرید گندم برگزار و مواردی مدنظر طی مکاتباتی به فرمانداران ابلاغ شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از استانداری فارس، شریفی ادامه داد: با توجه به اهمیت بحث گندم امسال تمام تلاش خود را برای برداشت این محصول به کار گرفتیم و تا دهه اول خرداد برداشت گندم در ۲۴ شهرستان به پایان رسید و بیش از ۴۰۰ هزار تُن گندم مازاد نیاز کشاورزان خریداری شده است.

دبیر کارگروه رصد و پایش گندم، آرد و نان استان فارس با بیان اینکه طی این مدت شاهد افزایش تولید و رشد ۵۵ درصدی برداشت گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های خوبی که در استان داشتیم شاهد رشد قابل توجهی بودیم.

وی بیان کرد: امسال با توجه به هماهنگی‌های دستگاه‌های متولی نظیر جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، اداره کل غله و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرآیند برداشت،  خرید و حمل گندم به سیلوها با سرعت انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه برداشت گندم با کمترین مشکل انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که محصول تولیدی ۱۳ شهرستان باقیمانده استان نیز با سرعت و دقت برداشت و خرید گندم نیز انجام شود.

شریفی با اشاره به اینکه برداشت گندم در استان فارس تا اواخر مردادماه ادامه دارد، بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در بخش کشاورزی تأکید و خاطرنشان کرد که امسال نیز امیدواریم کشاورزان همچون سال‌های گذشته در پرداخت زکات به  عنوان یکی از مبانی دینی، توجه و همراهی لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر زکات در ابعاد مختلف معنوی زندگی، گفت: امیدوار هستیم که با همت و رویکرد خوب فرمانداران، شاهد رشد قابل قبولی در موضوع جمع‌آوری زکات نیز باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65445

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.