• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

نخستین دوره تربیت مربی فرهنگی ورزشی فارس برگزار شد

  • کد خبر : 64964
  • 08 خرداد 1402 - 0:40
نخستین دوره تربیت مربی فرهنگی ورزشی فارس برگزار شد
نخستین دوره تربیت مربی فرهنگی استان فارس، با حضور جمعی از مربیان ورزشی و مسئولان ملی و استانی، در شیراز برگزار شد.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان یکشنبه هفتم خرداد در اولین دوره تربیت مربی فرهنگی ورزشی استان فارس ضمن اشاره به اهمیت کارفرهنگی در ورزش و اهداف این دوره آموزشی، گفت: مربیان فرهنگی از بین مربیان ورزشی تربیت خواهند شد، البته برای اینکه ظرفیت فرهنگی ورزش را بالا ببریم باید از سنین پایه شروع کرد تا تأثیرگذاری کافی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی احدی ضمن ابراز نگرانی از نبود توجه کافی به بحث فرهنگی در ورزش، برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی را جزو اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان بر شمرد و با اشاره به لزوم برنامه ریزی تخصصی در حوزه فرهنگ ورزشی گفت: با تدوین دستورالعمل‌ها و تنظیم سرفصل‌ها، گروه هدف برای دوره تربیت مربیان فرهنگی مشخص شد و موارد در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

احدی افزود: دوره تربیت مربیان فرهنگی در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار خواهد شد و در پایان هر دوره، مصاحبه انجام و نفرات پذیرش شده به مرحله بالاتر راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مربیان ورزشی باید اطلاعات لازم در مورد امور فرهنگی داشته باشند، افزود: مربیان فرهنگی که در این دوره تربیت خواهند شد در حال حاضر مربی ورزشی هستند چرا که افرادی که خارج از مجموعه باشند، نمی‌توانند اثر گذاری کافی را داشته باشند، البته اولویت با افرادی است که تجربه فعالیت فرهنگی داشته باشند.

احدی ادامه داد: سواد رسانه‌ای، مباحث اخلاقی و بحث‌های حقوقی ورزشکاران از مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

محمدمهدی سرافرازشکوهی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز با اشاره به سابقه و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی این استان برای میزبانی دوره کشوری تربیت مربی فرهنگی ورزشی اعلام آمادگی کرد و گفت: فارس در مقاطع مختلف تاریخی امتخان خود به لحاظ حفظ اصالت فرهنگی، رشادت و سلحشوری ورزشی، نشان داده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64964

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.