• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

تلاش برای تکمیل بزرگراه شیراز-بندرعباس

  • کد خبر : 64960
  • 07 خرداد 1402 - 23:34
تلاش برای تکمیل بزرگراه شیراز-بندرعباس
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اهمیت بالای راه ارتباطی زمینی شیراز- بندرعباس، خاطرنشان کرد که تکمیل بخش باقیمانده از این محور ۳۵۰ کیلومتری، جزو اولویت‌هاست که تلاش برای تامین اعتبار آن با جدیت ادامه دارد.

محمودرضا طالبان یکشنبه هفتم خرداد در حاشیه بازدید از پروژه در دست اجرای بزرگراهی شیراز-بندرعباس، به خبرنگاران گفت: بزرگراه شیراز- فسا – داراب – بندرعباس یکی از محورهای مهم ارتباطی بین ۲ استان استراتژیک فارس و بندرعباس و به گونه متصل کننده بخشی از کشور به یکی از بنادر مهم ایران است.

طالبان گفت: این راه ارتباطی ۳۵۰ کیلومتری از محورهای شریانی و پرتردد کشور و در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس بوده که هم اینک توسط پیمانکاران در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۱۴ کیلومتر از کل این محور مواصلاتی یعنی بزرگراه فاصل شیراز – سروستان – فسا تا تقاطع شهید جاویدی (جلیان) و سه راهی دولت آباد – کمربندی داراب – جنت شهر به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: ۸۰ کیلومتر دیگر از ۱۳۶ کیلومتر باقیمانده این مسیر نیز مراحل اجرایی را طی می‌کند به طوریکه ۱۵ کیلومتر حد فاصل سه راهی دولت آباد به سمت کارخانه سیمان داراب در مرحله آسفالت قرار دارد و به زودی این بخش، زیر ترافیک خواهد رفت و مابقی هم در مرحله زیرسازی است.

طالبان گفت: با توجه اهمیت این محور شریانی و استراتژیک، با هدف سرعت گرفتن کار ساخت و بهره برداری از قطعات در حال اجرا، پیگیری‌های مستمری برای تامین و افزایش اعتبار و افزایش سالانه و همچنین اخذ تسهیلات ماده ۵۶ قانون بودجه انجام شده است و امیدواریم با تامین به موقع بودجه لازم، به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64960

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.