• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
شهردار شیراز:

اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب ازجمله اهداف دومین همایش بین‌‌المللی سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز است/ ما به دنبال فرصتی مجدد برای عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم

  • کد خبر : 64531
  • 03 خرداد 1402 - 13:58
اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب ازجمله اهداف دومین همایش بین‌‌المللی سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز است/ ما به دنبال فرصتی مجدد برای عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم
شهردار شیراز با بیان اینکه اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب ازجمله اهداف دومین همایش بین‌‌المللی سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهراست، گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری، قلم‌زنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پرشکی و گردشگری خود ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در رویداد بزرگ “دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز” با تبریک سالروز آزادی خرمشهر روز فخر ایران اسلامی در عملیات بیت‌المقدس، بیان کرد: همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای دومین سال متوالی در دستور برگزاری قرار گرفت.

او با خوشامدگویی به حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای عمان، چین و ترکیه، شهردار بغداد، شهرداران کلانشهرها و رؤسای شوراهای کلان‌شهرهای ایران و رؤسای کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای کلان‌شهرها و معاونین مالی و اقتصادی و رؤسای سازمان‌های سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای کشورمان عنوان کرد: شعار امسال رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری مبنی بر “مهار تورم و رشد تولید” مطرح شد که پیش‌نیازهایی برای مهار تورم و رشد تولید از جمله سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را مطرح کردند تا تورم افسارگسیخته امروز کنترل و تولید افزایش یابد.

شهردار شیراز ادامه داد: از جمله اهدافی که در این همایش مدنظر داریم، اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب است؛ چرا که شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری، قلم‌زنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پزشکی و گردشگری خود ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است.

اسدی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز با داشتن اساتید، نخبگان و فرهیختگانی که تلاش کردند و ماندند، موجب شده تا شیراز قطب فرهنگی هم شود، تصریح کرد: ما به دنبال فرصتی مجدد برای عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز تأکید کرد: امروز موضوع اصلی و اساسی، حضور بخش خصوصی برای مدیریت شهری در کلان‌شهر شیراز است.

او با ابراز خورسندی گفت: در دولت سیزدهم و پس از ٢٠ سال قانون درآمدهای پایدار تصویب شد که ماده یک آن به بخش سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایطی برای بخش خصوصی اختصاص داده شده تا با آرامش خاطر ورود کنند و سود ببرند.

شهردار شیراز با اظهار امیدواری از اینکه قانون درآمدهای پایدار که توسط مجلس و دولت نهایی و مردادماه سال گذشته ابلاغ شده، فرصت خوبی برای جذب بخش خصوصی است، گفت: سال گذشته نخستین همایش توسعه سرمایه‌گذاری طی دو روز برگزار شد که نتایج و دستاوردهای مطلوبی هم به همراه داشت.

اسدی یادآور شد: در نخستین همایش، تفاهم‌نامه‌های مختلفی بالغ بر ۱۵هزار میلیارد تومان مبادله و میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری نیز به امضا رسید و امروز هم سند امیدآفرینی در بخش سرمایه‌گذاری مبادله می‌شود.

او همچنین پنجره واحد سرمایه‌گذاری را دغدغه امروز شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این کلانشهر عنوان کرد و گفت: بیش از یکسال است که این پنجره واحد در شیراز نهایی شده است.

شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود خواستار همکاری و ورود همه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران شد و گفت: یکی از پررنگ‌ترین موضوعات و اولویت‌های ما سرمایه‌گذاری است و مدیران شهرداری بر اساس این عملکرد ارزیابی می‌شوند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64531

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.