• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مطرح شد؛

قدمت بیش‌از ۱۱۲ ساله شهرداری شیراز در خدمت‌رسانی به مردم/ غنای علمی، فرهنگی و تاریخی این کلان‌شهر نمایان است

  • کد خبر : 63869
  • 26 اردیبهشت 1402 - 16:47
قدمت بیش‌از ۱۱۲ ساله شهرداری شیراز در خدمت‌رسانی به مردم/ غنای علمی، فرهنگی و تاریخی این کلان‌شهر نمایان است
شهردار شیراز گفت: شهرداری این کلان‌شهر در سال ۱۲۹۰ پس از شهر تهران و تبریز تأسیس شد و امروز با ۱۱ منطقه در حال خدمت‌رسانی به حدود ۲میلیون نفر شهروند این شهر است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهدی طاهری در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با اشاره به عناوین پرافتخاری که رهبر معظم انقلاب در سفر به شیراز به این شهر داده‌اند، اظهار کرد: شیراز همواره در طول تاریخ دارالعلم بوده است که هرچه پیش می‌رویم؛ عمق این موضوع برای همه ما بیشتر نمایان است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز؛ این کلان‌شهر به لحاظ وجود گوهرهای تابناک و کم‌نظیر در این شهر از غنای عظیم فرهنگی و تاریخی و مذهبی برخوردار است.

شهردار شیراز نیز در این اجلاس اظهار کرد: شهرداری شیراز در سال ۱۲۹۰ پس از شهر تهران و تبریز تأسیس شد و امروز شهرداری شیراز با ۱۱ منطقه در حال خدمت‌رسانی به حدود ۲میلیون نفر جمعیت شهر مقدس شیراز است.

محمدحسن اسدی بابیان اینکه مساحت کلان‌شهر شیراز ۲۵هزار هکتار و مساحت حریم آن ۱۲۵هزار هکتار است، گفت: شیراز شهری گردشگری و قطب پزشکی در کل کشور است و این شهر با مکان‌های تاریخی و فرهنگی، باغ‌های ارم، دلگشا، مجموعه نارنجستان قوام و بقاع متبرکه و بافت تاریخی که دارد، هر گردشگری که به شهر شیراز وارد می‌شود از این اماکن گردشگری بازدید می‌کند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ادامه داد: در ایام نوروز و به‌ویژه عید سعید فطر قریب به ۳.۵میلیون نفر وارد شهر شیراز شدند و شهرداری شیراز به آن‌ها خدمت‌رسانی کرد.

او با اشاره به اینکه شهرداری شیراز با ۶ شهر در دنیا پیوند خواهرخواندگی دارد، گفت: این شهرها در چین، مجارستان، آلمان، تاجیکستان و قبرس هستند.

شهردار شیراز یادآور شد: درگذشته به شیراز، این شهر کهن و باستانی، القاب بسیاری داده شد که دارالعلم، دارالفضل و دارالملک ازجمله آن‌هاست.

اسدی با بیان اینکه اولین بار اتوبوس‌های عمومی در شهر شیراز راه‌اندازی شد، اضافه کرد: در بحث فرودگاهی، پس از شهر تهران، در کلان‌شهر شیراز اولین فرودگاه بین‌المللی تأسیس شد.

او با اشاره به اینکه پانزدهم اردیبهشت روز میانی بهار در تقویم جمهوری اسلامی ایران بنام روز شیراز نام‌گذاری شده است، افزود: در روز پانزدهم اردیبهشت ویژه‌برنامه‌های روز شیراز در باغ جهان‌نما با حضور مسئولین استانی همچون استاندار فارس و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و سایر فرهنگ دوستان برگزار و در آخرین روز از هفته پایانی نکوداشت شیراز آیین شب‌شعر شیراز با حضور امیر اسماعیل آذر برگزار شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های شیراز، صنعتی و دانشگاه آزاد و پیام نور و سایر مؤسسات مختلف در شهر شیراز، تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه رویدادهای بسیاری در شهر شیراز اجرا می‌شود که تنها در یک روز میزبان برگزاری هفت رویداد و رویدادی بزرگ با حضور رؤسای شورای کلان‌شهرهای سراسر کشور بوده‌ایم.

گفتنی‌است؛ در این اجلاس تفاهم‌نامه چندجانبه‌ای میان مدیریت شهری شیراز، استانداری فارس و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63869

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.