• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
با حضور مسئولین؛

کلنگ‌ احداث آرامستان شهر صدرا به زمین زده شد

  • کد خبر : 63672
  • 25 اردیبهشت 1402 - 12:52
کلنگ‌ احداث آرامستان شهر صدرا به زمین زده شد
آیین کلنگ زنی آرامستان، جایگاه سوخت و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی فاز 2 صدرا با حضورمسئولین برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری صدرا، آیین کلنگ زنی آرامستان، جایگاه سوخت و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی فاز ۲ صدرا با حضور دکتر عزیزی نماینده مردم شهرستان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دکتر پرنیان شهردار صدرا ، مهندس عزیزی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا، اعضای شورای اسلامی شهر صدرا، سرهنگ آزاد جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه امیرالمومنین (ع)، معاونین و مدیران شهرداری، مسئولین شهر و شهروندان شریف شهر صدرا برگزار گردید.

دکتر پرنیان شهردار صدرا وجود آرامستان مناسب را از ضرورت‌های زندگی مردم دانست و گفت: مساحت پروژه آرامستان صدرا در مجموع ۲۸ هکتار می باشد. که تملک ۲۰ هکتار از اراضی آن بر عهده شرکت عمران صدرا و شهرداری می باشد. در فاز اول این پروژه تملک ۵ هکتار انجام و زمین در اختیار شهرداری قرار گرفت، طراحی سایت انجام شد و حدود یک هکتار جهت فضاهای خدماتی و مورد نیاز دفن میت در نظر گرفته شد و هم اکنون پیمانکار از طریق روال قانونی انتخاب گردید و پروژه با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده و بزودی امکان دفن اموات در آرامستان شهر صدرا ایجاد خواهد شد .

پرنیان در خصوص طرح جایگاه سوخت چندمنظوره بیان کرد: این جایگاه در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع دارای  ۸ سکو و ۱۶ نازل می باشد و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن توسط شهرداری آغاز شده است که با انتخاب پیمانکار انجام این پروژه تسریع خواهد یافت تا شهروندان صدرا بخصوص اهالی فاز ۲  بتوانند از خدمات جایگاه سوخت استفاده نمایند.

وی افزود: ساختمان آتش نشانی فاز ۲ نیز با زیر بنای ۲۵۰۰ متر و اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است و امیدواریم با افزایش تجهیزات و نیروها بتوانیم گامی بزرگ در جهت تامین رفاه شهروندان در زمینه امنیت و پاسخگویی به نیازهای شهروندان فاز دو در زمان بروز حوادث  داشته باشیم.

شهردار صدرا در خصوص برخی معارضین زمین آرامستان نیز گفت: شهرداری زمین آرامستان را از اداره اوقاف و موقوفه زالی تحویل گرفته است و اگر فرد یا افرادی ادعای مالکیت زمین را دارند از مراجع قضایی اقدام کرده و شهرداری مکلف به پرداخت تمامی حق و حقوق آنها بر اساس قانون در هر زمانی می باشد.

مهندس هاشم عزیزی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در آیین کلنگ زنی آرامستان شهر صدرا و آغاز ساخت جایگاه سوخت چند منظوره در شهر صدرا بیان داشت: شورای ششم از بدو شروع به فعالیت، با شناخت کافی از اوضاع شهر، خطوط قرمزی برای شهر ترسیم نمود که مهمترین آنها حفظ آرامش شهر بوده است. این شورا برای پیشبرد اهداف خود  برنامه های کوتاه مدت،  میان مدت و بلندمدت طراحی نمود و در حال حاضر برنامه‌های کوتاه مدت شورا که بیشتر مربوط به امور جزئی شهر است با جلسات مستمر اعضای شورا خوشبختانه به اتمام رسیده است. برنامه‌های میان مدت نیز در حال انجام است. برخی از برنامه های میان مدت در حقیقت برنامه‌هایی است که مربوط به وظایف سایر ارگانها و نهادها است اما شورای اسلامی و شهرداری صدرا در حال انجام آن هستند یا به نتیجه رسانده اند.

عزیزی گفت: زمین های چمن مصنوعی را شورا و شهرداری به جای سازمان ورزش و جوانان ساخته است، یا آرامستان را که باید شرکت عمران می ساخت، اکنون شورا و شهرداری در حال اجرای آن است. اگرچه شرکت عمران در حال حاضر با شورا و شهرداری تعامل بسیار خوبی دارند. سایر برنامه‌های میان مدت هم در حال پیگیری است مانند پمپ بنزین، احداث آرامستان، احداث پارک نه هکاری فاز دو و ساختمان شهرداری که در هفته آینده کلنگ‌زنی خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم تا جای خالی ارگانها و نهادها و ادارات دولتی در صدرا احساس نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا بیان داشت: شورای شهر و شهرداری صدرا برای اجرای برنامه‌های بلندمدت خود نیاز به کمک دولت و ارگان های دولتی دارد. صدرا در حال حاضر جزو شهرستان شیراز است و باید از بودجه عمومی کشور سهمی متناسب با جمعیتش داشته باشد، اگرچه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندار قول تخصیص بودجه به شهر صدرا را داده بودند اما تاکنون متاسفانه این امر اجرایی نشده است. پروژه های بلند مدت تنها با بودجه شهرداری قابل انجام نیست و یک سری کارها و به خصوص پروژه‌های کلان نیازمند حمایت دولت و نهادهای دولتی، نمایندگان، استاندار و فرماندار می باشد.

عزیزی بیان داشت: یکی از نمایندگانی که مسائل و مشکلات شهر صدرا را دنبال کرده و پیگیری می‌کند جناب آقای دکتر عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی صورت گرفته توسط شورای شهر صدرا برای ۸ سال آینده مشکلات فراوانی از شهر را مرتفع خواهد ساخت و شعار عملی شورای این دوره یعنی «توسعه متوازن» را اجرایی کرده و اجرایی می‌کند. در حقیقت شورا هم نیازمندی های مردم و هم سیاست‌های دولت را پیگیری می‌کند اما هیچ کمکی از سوی دولت دریافت نمی‌کند و مدیران کل استان نیز همکاری و تعامل لازم را با مسئولان شهر صدرا ندارند که جای تامل است.

دکتر ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه در سالهای گذشته برخی اشخاص خواستار الحاق شهر صدرا به عنوان یک منطقه به شهر شیراز بودند گفت: در آن زمان اینجانب افق روشنی را برای شهر صدرا پیش بینی می کردم و نهایت تلاشم را برای اینکه صدرا شهری مستقل بماند انجام دادم و خداوند متعال را شاکر هستیم که در حال حاضر شاهد گوشه ای از پیشرفت های صدرا می باشیم.

نماینده مردم شهرستان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید برای شهروندان صدرا ارزش و اعتبار بیشتری قائل شویم و نهایت تلاشمان را انجام دهیم تا امکانات بیشتری فراهم نماییم.

دکتر عزیزی با بیان اینکه شان مسئولین در حکومت اسلامی خدمتگذاری است و مسئولین جز خدمت کردن به مردم نباید فکر دیگری داشته باشند اظهار داشت: در نظام اسلامی هر مسئولی به جز خدمت برای خود شانی قائل باشد بازنده است.

دکتر عزیزی گفت: در جهت توسعه شهر صدرا باید افق نیازهای پنجاه ساله این شهر را در نظر گرفت، شهری توسعه یافته در همه ابعاد، شهر صدرا با هدف گذاری خوب این توانایی و استعداد را دارد که در آینده  شهر صدرا به مراتب بهتر از امروز باشد.

نماینده مردم شهرستان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص خواسته های شهروندان صدرا مانند پروژه تصفیه خانه و فاضلاب گفت: این پروژه باید اجرایی شود تا زیرساخت بهداشتی شهر تکمیل گردد و پروژه فضای سبز صدرا با کمک این منابع آب باید گسترش یابد.

وی اظهار داشت: راههای دسترسی به صدرا باید در سمت دوکوهک،  شهید سلیمانی ، اتصال به آزاد راه شیراز اصفهان و مسیر شیراز و قره پیری پیگیری و تکمیل گردد. موضوع حمل و نقل درون شهری صدرا باید در مباحثی چون قطار شهری، مترو و… از اکنون آغاز شود چون حمل و نقل از نیازها و زیرساختهای بسیار ضروری است. شهر صدرا باید از لحاظ فرهنگی و آموزشی توسعه یابد.

دکتر عزیزی گفت: شهر صدرا از لحاظ جمعیتی باید از مدیریت مستقل تقسیمات سیاسی کشور برخوردار باشد تا مشکلاتی همچون بودجه حل شود و این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63672

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.