• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

تقدیر استاندار فارس از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اجرای طرح هوشمند سازی مدارس در استان فارس

  • کد خبر : 6359
  • 18 مرداد 1399 - 8:03
تقدیر استاندار فارس از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اجرای طرح هوشمند سازی مدارس در استان فارس

در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست جناب آقای دکتر رحیمی استاندار فارس ، معاونین، شهردار شیراز ، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس کل دادگستری و مدیران دستگاه های اجرایی استان فارس برگزار گردید از ، عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح هوشمند سازی مدارس استان فارس تقدیر […]

در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست جناب آقای دکتر رحیمی استاندار فارس ، معاونین، شهردار شیراز ، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس کل دادگستری و مدیران دستگاه های اجرایی استان فارس برگزار گردید از ، عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح هوشمند سازی مدارس استان فارس تقدیر گردید.

بر اساس گزارش مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس مبنی بر اجرای مطلوب و شایسته اتصال مدارس روستایی و شهری استان فارس به شبکه ملی اطلاعات به عنوان استان پیشتاز توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و عملکرد فوق العاده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در هماهنگی، همکاری و تعهد در این پروژه، پیشرفت پروژه را ٩۵ درصد اعلام نمود.

بر همین اساس رحیمی استاندار فارس از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عملکرد مجموعه تحت مدیریت در اتصال مدارس روستایی و شهری استان فارس به اینترنت رایگان تقدیر نمود.

در همین راستا به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات از اقدامات مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با توجه به پایداری شرایط کرونا و ضرورت بهره مندی دانش آموزان از آموزش های راه دور، حسب دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمایت های استاندار فارس، اجرای این پروژه در استان فارس به عنوان استان پایلوت کشوری، با پیشرفت ۹۵ درصدی همراه بوده است و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، تمامی مدارس مشمول این طرح در استان به اینترنت رایگان مجهز می شوند.

وی با اشاره به پیشتازی استان فارس در اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، تصریح کرد: استان فارس به دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات از نیمه اول تیرماه کار خود را جهت اجرای طرح آغاز نمود و با یک عزم جدی بین همه دست اندرکاران طرح مذکور امروز شاهد پیشرفت ٩۵ درصدی این پروژه در استان هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس بیان نمود: در این رابطه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و ارتباط مستقیم با مدیران فناوری اطلاعات نواحی آموزش و پرورش استان، نقشه مسیریابی مدارس روستایی و شهری تهیه شد و مودم های اینترنت ثابت و سیار در تمامی مدارس روستایی و شهری مشمول طرح نصب شد.

وی افزود: تاکنون سه هزار و ۵۴۷ مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که شامل دو هزار و ۶۸۹ مدرسه روستایی و ۸۵۸ مدرسه شهری است.

سهرابی گفت: از مجموع مدارس روستایی مشمول این طرح در روستاهای استان، ۸۳۹ مدرسه توسط اپراتور اول، اپراتور دوم و اپراتور چهارم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و یک هزار و ۸۵۰ مدرسه توسط مخابرات استان به این شبکه متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین در خصوص تجهیز مدارس شهری استان گفت: دسترسی ۸۵۸ مدرسه شهری استان به اینترنت رایگان توسط مخابرات استان فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6359

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.