• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

باید ۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده فارس نوسازی شود

  • کد خبر : 63521
  • 24 اردیبهشت 1402 - 13:56
باید ۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده فارس نوسازی شود
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت :طی چهار سال باید ۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده این استان نوسازی شود که در این ارتباط سهم هر یک از شهرهای دارای بافت فرسوده استان را تعیین و به شهرداری‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

محمودرضا طالبان با اشاره به شکل گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی در پیرامون شهرها بیان کرپ: توانمندسازی این مناطق نیازمند برنامه ریزی و نگاه شهرسازانه به این موضوع است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی اداره راه وشهرسازی فارس، او ادامه داد: سکونتگاههای غیر رسمی محدوده های ناکارآمدی هستند که بدون حضور مدیریت شهری و با یک سری اقداماتی که توسط افراد و مالکان انجام می شود شکل می‌گیرند و خالی از خدمات مورد نیاز افراد جامعه و ساکنان این مناطق است که می کوشیم با برنامه ریزی در جهت توانمندسازی آنها گام برداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: در حوزه بافت های محلات ناکارآمد شهری علاوه بر سکونتگاه های غیر رسمی، بافت های فرسوده را نیز داریم.

طالبان افزود: در بحث بافت های فرسوده، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در جهت تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی و تسهیلات و مشوق هایی که این شورا برای ساخت و ساز در این بافت های در نظر گرفته ابلاغ شده است و جزئیات آن به شهرداران و معاونان فنی شهرداری ها منتقل می شود.

او ادامه داد: شهرداری ها و معاونت های فنی آنها چنانچه بخواهند مواردی را به این موارد الحاق کنند، کمیسیون ماده پنج این آمادگی را دارد که به این مبحث ورود کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: همچنین بحث مهم دیگری که با کمک شهرداری ها داریم دنبال می کنیم این است که نحوه نوسازی و مدل مداخله در بافت های فرسوده شهرها به چه شکل باشد که در پایان هر سال ۱۲ هزار ۵۰۰ واحد و در پایان چهار سال کل تعهدات نوسازی این واحدها عملیاتی شود.

طالبان افزود: برای این منظور مشاورانی را در اختیار می گیریم و از ۹ شهر پهنه هایی برای آنها تهیه می کنیم که هم محلات ناکارآمد آن شهرها شناسایی شود و هم اولویت اول تا سوم هر شهر و محله و نحوه مداخله شهرداری ها نیز مشخص شود تا با حمایت فرمانداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی به سمت اجرا برود.

او در خصوص افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هم عنوان کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، میزان این تسهیلات از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: پیش بینی می کنیم تسهیلات بافت های فرسوده نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد که این اتفاق قطعا به رونق بافت های فرسوده کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63521

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.