• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم؛

تلاش برای رفع مشکل مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها

  • کد خبر : 63374
  • 22 اردیبهشت 1402 - 15:08
تلاش برای رفع مشکل مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم از تداوم تلاش‌ها برای کمک به حل مشکل مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه‌های کشور با استفاده از قانون طرح جهش مسکن، خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها منجر به رفع این مسئله به عنوان یکی از جدی‌ترین مباحث اقتصادی جامعه دانشگاهی، شود.

علی خطیبی جمعه ۲۲ اردیبهشت در دومین روز اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش‌عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور در شیراز، گفت: براساس قانون، باید همه دستگاه‌های اجرایی کشور اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی با هدف اجرای کامل طرح جهش مسکن قرار دهند و دانشگاه‌ها نیز مشمول این قانون شده‌اند.

خطیبی با اشاره به اینکه در برابر واگذاری اراضی مازاد دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم مقاومت شد، گفت: حدود ۲۰ روز قبل در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، موضوع اراضی مازاد دانشگاه‌ها به بحث گذاشته و در نهایت موافقت شد که این اراضی با هدف تامین مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها، در طرح جهش مسکن قرار گیرد.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه براساس قانون جهش مسکن، افرادی مشمول هستند که بند جیم آنان سبز باشد؛ لذا تصمیم گرفته شد که اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها  که واجد شرایط قانونی نیستند، هزینه زمین را براساس قیمت کارشناسی به شکل نقد و اقساط، پرداخت کرده و خود یا فرزندشان از این امکان استفاده کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که دانشگاه‌ها تا پایان اردیبهشت فرصت خواهند داشت که اراضی مازاد خود را برای قرار گرفتن در طرح جهش مسکن، مشخص و اعلام کنند و ترجیحا وسعت این اراضی متناسب با تعداد کارکنان و اعضای هیئت علمی فاقد مسکن این مراکز باشد.

خطیبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تلاش‌های انجام شده طی روزهای پایانی سال برای تامین و توزیع ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف تامین کسری بودجه دانشگاه‌ها، از جدیت وزیر علوم برای حل موضوع تعیین سقف حقوق و همچنین مالیات پلکانی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجلس و دولت، این مباحث به نتیجه مطلوب ختم شود.

معاون وزیر علوم با یادآوری اینکه مهاجرت دانشگاهیان، نسبت به ۵ سال قبل با شیب ملایمی، افزایش یافته است، گفت: یکی از سه دلیل اصلی ذکر شده برای مهاجرت، مباحث اقتصادی بوده و تلاش برای تامین مسکن و بهبود شرایط اقتصادی، راهکارهای اجرایی با هدف ممانعت از مهاجرت است.

اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، از روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت به میزبانی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلامی، در شیراز آغاز بکار کرده است و تا روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ادامه دارد.

این اجلاسیه برای نخستین بار در سال‌های پس از انقلاب، به میزبانی شهر شیراز برگزار شده و طی آن وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، آموزش و پرورش و مسئولان ارشد ملی و استانی، به سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63374

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.