• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
رئیس شورای اسلامی استان فارس:

قانون مدیریت واحد و یکپارچه شهری مکمل قانون درآمدهای پایدار است/ نباید در تدوین طرح مدیریت واحد یکپارچه شهری از بخش فرهنگ غافل شد

  • کد خبر : 63264
  • 20 اردیبهشت 1402 - 12:52
قانون مدیریت واحد و یکپارچه شهری مکمل قانون درآمدهای پایدار است/ نباید در تدوین طرح مدیریت واحد یکپارچه شهری از بخش فرهنگ غافل شد
رئیس شورای اسلامی استان فارس با بیان اینکه قانون درآمدهای پایدار اتفاق خوبی برای مدیریت شهری و شوراها است، گفت: مکمل این قانون مدیریت واحد و یکپارچه شهری است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید ابراهیم حسینی در شصت ‌وهفتمین  مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی  شهر شیراز  با  تقدیر از مسؤولان استانی و مدیریت شهری و شورا در برگزاری این همایش گفت: قانون درآمدهای پایدار اتفاق خوبی برای مدیریت شهری و شوراها است، اما مکمل این قانون مدیریت واحد و یکپارچه شهری است.

او با تأکید براین مطلب که نباید در تدوین طرح مدیریت واحد یکپارچه شهری از بخش فرهنگ غافل شد، افزود: در مدیریت واحد یکپارچه  شهری، ارتباط شهرداری به‌عنوان مدیر شهر و حوزه فرهنگی مخصوصا آموزش‌و پرروش بعنوان سنگ‌بنای مسائل فرهنگی باید جدی گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد داد: این اجلاس یک نقطه عطفی  برای برداشت گام‌های بزرگ شوراها و شهرداری‌ها درهمکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد ..

به اعتقاد حسینی؛ جایگاه ویژه شوراها و شهرها، همراهی و همکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در این راستا سندهای بزرگی نوشته شده،  لذا لازم است در تدوین این  دستورالعمل‌ها نقش این نهادهای مردمی و خدمات‌رسان در سندهای فرهنگی  لحاظ شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در استان فارس برش استانی سند فرهنگی کشور تهیه شده است، خاطرنشان کرد:  با نگاه به دستورالعمل‌ها متوجه می‌شویم اگر شورا و شهرداری را از  اجرای سند فرهنگی  کشور حذف کنیم، این سند اجرا شدنی نیست؛ پس این اجلاس می‌تواند نقش مهمی در درنظر گرفتن این نقش در اجرای سند فرهنگ عمومی کشور باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر معظ انقلاب در دیدار با فرهنگیان  و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش ، مسؤولیت‌های جدیدی را برای همگان مشخص کرده‌اند، گفت: در اجرای این سند چهار رکن دولت، خانواده، رسانه و بخش غیردولتی دیده شده است  که در سند تحول بنیادین بالغ بر پنج مرتبه شورا و شهرداری را نهاد  عمومی غیردولتی برشمرده است و و ظایفی را لحاظ کرده است .

او با اشاره به اینکه با مشرف بودن به قوانین شوراها و شهرداری و نوشتن مقاله‌های پژوهشی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  تأکید کرد: بدون همکاری شورا و شهرداری امکان  اجرای سند تحول بنیادین وجود ندارد.

حسینی یادآور شد: حرکت به این سمت و درنظر گرفتن نقش شورا و شهرداری در اجرای سند  تحول بنیادین، اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خود بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و سه واژه  خودسازی، جامعه پردازی و تفکرسازی برای آغاز حرکت دوم ۴۰ ساله انقلاب گفت: براساس سرفصل‌های این بیانیه، جامعه پردازی و تفکرسازی محور کار شهرداری  و شوراها هستند .

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، هفت توصیه را برای  تبلور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته است، عنوان کرد:  سه مقوله فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مبارزه با فساد و عدالت و معنویت می‌تواند در کمیسیون‌های فرهنگی شوراها پرداخته شود.

او با اشاره به دستورالعمل وزرات کشور و شورای کشور برای تقدیر از شوراهای برتر گفت: حدود ۲ هزار  و ۸۹ شورای روستای فعال و ۱۲۲ شورای شهری،۹۰  شواری بخش و ۳۷ شورای شهرستان داریم که  از شوراهای روستاها در بخش ‌ها تقدیر شده است و  شورای ۶ روستایی برتر، ۳ روستایی بخش، شهر و شهرستان در این اجلاسیه تقدیر می‌شود و تعدادی هم به‌عنوان شورای قابل تقدیر با دستور استاندار تجلیل می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63264

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.