• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور؛

هدف اصلی دشمن تغییر فرهنگ است

  • کد خبر : 63256
  • 20 اردیبهشت 1402 - 19:20
هدف اصلی دشمن تغییر فرهنگ است
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه هدف اصلی دشمن، فرهنگ و تغییر فرهنگ است، خاطرنشان کرد که هیچ کشور و جامعه‌ای به سمت اضمحلال نرفته، مگر با تغییر فرهنگ.

هاشم کارگر چهارشنبه ٢٠ اردیبهشت در آئین معارفه مدیرکل ثبت احوال فارس بیان کرد: در یک دوره خاص از انقلاب به سر می‌بریم و اگرچه از همان ابتدا مسائل گوناگونی برای کشور حاکم شد اما امروز اتفاقاتی که می‌افتد هم دارای پیچیدگی‌های خاصی است و هم علی الظاهر ماحاصل برنامه ریزیهای مختلف دشمن طی این چهار دهه است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور همچنین هدف اتفاقات سال گذشته را شکست ایران از طریق موضوعات فرهنگی از قبل برنامه ریزی شده عنوان و اضافه کرد: فرهنگ ماندگار است و نه تمدن، چرا که جنس تمدن تکنولوژی است و تفاله فرهنگ محسوب می‌شود اما فرهنگ موجب ماندگاری قول و ملل می‌شود.

کارگر با بیان اینکه پیچیدگی دسیسه‌ها و برنامه‌های مختلف دشمن برای کشور ما عمیق تر و بیشتر از گذشته شده است، گفت: البته اگر در این فضای غبارآلود معیار داشته باشیم که مهم ترین آن هم ولایت است، نجات پیدا خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تکلیف سازمان های مختلف در این اوضاع و احوال اشاره و عنوان کرد: شاید برخی مواقع تصور کنیم که این موضوعات امنیتی و انتظامی است و مثلا به سازمانی مانند احوال ثبت چه دخلی دارد؟ اما جنس موضوع مهم است و این سازمان که دارای ساختار مختلف است اتفاقا با موضوعات فرهنگی جامعه به صورت مستقیم سر و کار دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه دشمن به دنبال این است تا از طریق عناوین واضح چه در اسامی شخصی وچه عمومی فرهنگ کشور را تغییر دهد، گفت: مهمترین شاخصه‌ای که در یک کشور وجود دارد و موجب اعتماد مردم می‌شود، رضایتمندی از حاکمیت است.از ابتدای انقلاب، دشمن در نبردهای سخت و نرم با ما تمام هدفش این بود که ثابت کند این نظام و حکومت توانایی اداره امور را ندارد و لذا عملکرد دستگاههای خدماتی برای ارتقای رضایتمندی مردم بسیار مهم است.

کارگر همچنین با بیان اینکه تا هویت تعریف و اعطاء نشود افراد در جوامع مختلف دچار مشکل می‌شوند، گفت: یکی از تکالیف ما این است که زیرساخت‌هایی در دستگاههای مختلف ایجاد کنیم تا احراز هریت افراد در مراجعات مشخص شود.

او خاطرنشان کرد: در نظام کنونی دنیا تغییرات بسیار گسترده و اثرگذار است و در لحظه تمام اتفاقات جهان قابل مخابره است و لذا مخاطب و مشتریان حقیقی و حقوقی ما تغییر کرده است و به همین نسبت درخواست‌ها هم جنس دیگری دارند لذا نگاه ما هم باید تحولی، راهبردی و استراتژیک باشد.

معاون وزیر کشور همچنین با بیان اینکه سازمان ثبت احوال باید جزو سازمان‌های پیشرو در بخش تحول و آینده نگری باشد، از تبدیل این سازمان به یک سازمان هوشمند و مجازی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کارگر همچنین به پایگاه خانوار به عنوان یکی از خروجی‌های پایگاه نسبی سببی اشاره و از ردیف مختص برنامه و بودجه برای ادامه کار و به روز رسانی این پایگاه خبر داد.

او با بیان اینکه این سازمان متولی پایگاه نشانی است، عنوان کرد: این فعالیت‌ها اهمیت و جایگاه ثبت احوال را نشان می‌دهد و امروز، این سازمان میخواهد به یک سازمان هوشمند ومجازی تبدیل شود.

کارگر بیان کرد: معتقدیم که سازمان ثبت احوال می‌تواند خدمات گوناگونی با اتقان اسناد هویتی و هزینه پایین، ارائه دهد و هم پیشرفت در مسیر خود داشته باشد.

او گفت: در بحث نظامات آماری کشور در حوزه جمعیت برای اولین بار نرخ باروری براساس دیتای سال ۱۴۰۰ اعلام شد و به زودی این آمار برای سال ۱۴۰۱ هم اعلام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این سازمان در تصمیم‌گیری، ‌ تصمیم ‌سازی، سیاست‌ گذاری و برنامه‌ریزی کشوری می‌تواند اثرگذار باشد، ادامه داد: اطلس جمعیت آماده رونمایی است و در بحث جوانی جمعیت اگر بخواهیم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم، داشتن این آمار است.

برنامه سید عباس هاشمی، مدیرکل جدید ثبت احوال فارس نیز بیان کرد: نظم، انضباط، سعه صدر و تلاش در برای تحقق اهداف سازمان برنامه‌های رفاهی کارکنان، از برنامه‌های بنده در ادامه این مسیر خواهد بود.

او با اشاره به مذاکره با ۱۵ نماینده استان در خصوص نقش و جایگاه ثبت احوال در دوره سرپرستی این اداره کل، عنوان کرد: امسال برای اولین بار پس از چندین سال با همراهی استان‌ها در راستای مذاکرات رییس سازمان، این سازمان در قانون بودجه مورد توجه ویژه قرار گرفت.

هاشمی با تاکید بر خدمات انجام شده در ارتباط با شناسنامه شهدا، از سرکشی از ۲۰ خانواده شهید، جانباز و آزاده در سه ماه گذشته خبر داد.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات علیرضا انصاری، مدیرکل سابق ثبت احوال فارس، سید عباس هاشمی به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63256

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.