• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

تولید محصولات صنایع‌دستی عامه‌پسند باشد

  • کد خبر : 63185
  • 19 اردیبهشت 1402 - 10:31
تولید محصولات صنایع‌دستی عامه‌پسند باشد
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه در شهر شیراز باید بتوان محصولات باکیفیت تولید کرد که عامه‌پسند باشد، گفت: این نکته حائز اهمیت است که آثار صنایع‌دستی به‌گونه‌ای طراحی و سطربندی شود که برای تمام دهک‌ها قابل‌استفاده بوده و بتوان در سبد کالای فرهنگی خانوار از آن استفاده شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده در آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس پیشکسوتان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شیراز با اشاره به رونمایی از سردیس اساتید برجسته حوزه صنایع‌دستی، عنوان کرد: رونمایی از سردیس اساتید برجسته حوزه صنایع‌دستی در شیراز یکی از اقدامات فاخری بود که شیراز به آن نیاز داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: طی چند روز گذشته هیئت‌های مختلفی از سایر کشورهای جهان به فارس و شیراز سفرکرده که تأکید همه این نمایندگان انتقال فرهنگ از طریق رویکرد صنایع‌دستی بود.

او با اشاره به اینکه در شورای توسعه گردشگری استان مصوبات متعددی تدوین شد، افزود: راه‌اندازی مرکز توسعه و ترویج باز زنده‌سازی دست‌بافت‌های داری در دو محله بالا کفت و اسحاق بیگ شهر شیراز، احیای بافت تاریخی و تبدیل هر خانه به یک کارگاه سنتی که نوید و رونق آینده شهر شیراز را در بر خواهد داشت ‌و موضوع حمایت از صنایع‌دستی در ساخت‌وسازها و استفاده از ظرفیت این حوزه، راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی، طراحی و ساخت المان‌های شهری و نام‌گذاری خیابان‌ها به نام صنایع‌دستی آثار هنرمندان و پرداخت اعتبارات و راه‌اندازی ازجمله اقداماتی است که در پی مصوبات شورای توسعه گردشگری در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین به برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز در سطح استان اشاره و عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه‌شده این بازارچه‌ها بیش از سه هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.

راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در جریان برگزاری بازی‌های جام جهانی در کشور قطر از دیگر موضوعات مورداشاره معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بود و ادامه داد: این کار خاستگاه ارزشمندی دارد و ریشه در آداب و سنن و گذشته ما دارد و به‌عنوان یک امانت به آن نگاه می‌شود که باید به نسل آینده منتقل کرد و این‌یک وظیفه انسانی و ساختاری است که همه باید برای تلاش کنند.

فرخ زاده یادآور شد: کار هنر آسان نیست و به‌شدت طاقت‌فرسا، خلاق و نوآورانه است که دارای نگاهی کاملاً متفاوت بوده که درنهایت موجب خلق اثر، مسرت و نگاهی متفاوت در حوزه اجتماعی باشد.

این مقام حوزه گردشگری در فارس تأکید کرد: در شهر شیراز باید بتوان محصولات باکیفیت تولید کرد که عامه‌پسند باشد، از سوی دیگر صنایع‌دستی باید به سبد کالای خانوار و دکوراسیون منازل اضافه شود و این نکته حائز اهمیت است که آثار صنایع‌دستی به‌گونه‌ای طراحی و سطربندی شود که برای تمام دهک‌ها قابل‌استفاده بوده و بتوان در سبد کالای فرهنگی خانوار از آن استفاده شود.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63185

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.