• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مدیرکل استاندارد فارس؛

آغاز رقابت برای انتخاب واحدهای تولیدی نمونه در فارس

  • کد خبر : 62974
  • 16 اردیبهشت 1402 - 15:18
آغاز رقابت برای انتخاب واحدهای تولیدی نمونه در فارس
مدیرکل استاندارد فارس از فراخوان انتخاب واحدهای تولیدی استاندارد نمونه در این استان خبر داد و اعلام کرد که صنایع علاقه‌مند می‌توانند تا پایان خرداد امسال، نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد، اقدام کنند.

محمدمهدی رزمجو شنبه ۱۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: فرم‌های مربوط به انتخاب واحد تولیدی استاندارد نمونه در سایت اداره کل استاندارد فارس قابل دسترس است و همه مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی امکان تکمیل این فرم‌ها و ثبت درخواست خود اقدام کنند.

رزمجو گفت: واحدهای تولیدی و خدماتی دارای مجوز فعال در فارس که محصولات مشمول استاندارد اجباری، تولید یا خدمات مشمول استاندارد ارائه کنند و گواهی استاندارد داشته باشند، امکان شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه را خواهند داشت.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: واحدهای تولیدی متقاضی شرکت در این فرآیند باید واجد شرایطی باشند که داشتن گواهی استاندارد و نداشتن هیچگونه مغایرتی با شاخص‌های استاندارد در محصولات تولیدی، طی سال گذشته از جمله این شرایط است.

رزمجو خاطرنشان کرد: نتایج آزمون‌های انجام شده بر روی محصولات تولیدی واحدهای متقاضی طی یکسال گذشته نباید هیچگونه مغایرتی با استاندارد ملی داشته و هیچ شکایت منجر به اقدام حقوقی نباید در کارنامه واحد تولیدی ثبت شده باشد.

وی گفت: جز رعایت کیفیت که از مهمترین مؤلفه‌های ارزیابی واحدهای متقاضی است، سایر اقدامات موثر بر تداوم و ارتقا کیفیت، نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی و تداوم برنامه استقرار سیستم کنترل کیفیت درخط تولید و نوسازی ماشین‌آلات، نوآوری و افزایش کیفیت محصولات و همچنین صادرات محصول و رضایت مشتریان از فاکتورهای اثرگذار در انتخاب واحد نمونه است.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: افزون بر ۱۲۰۰ واحد صنعتی در این استان برای بالغ بر ۱۸۸۰ فرآورده تولیدی پروانه استاندارد دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62974

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.