• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز خبر داد:

فراخوان مسابقه طراحی پل زندگی منتشر شد

  • کد خبر : 6276
  • 17 مرداد 1399 - 12:12
فراخوان مسابقه طراحی پل زندگی منتشر شد
پل پیاده راه زندگی به طول تقریبی۲۵۰ متر، باهدف ایجاد هم‌پیوندی میان عناصر طبیعی شهر شیراز، در حدفاصل کوچه‌های ۴۴ بلوار شهید چمران و آمفی‌تئاتر روباز پیاده‌راه سلامت جانمایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز: مهندس جواد بهادری با بیان اینکه فراخوان مسابقه طراحی پل زندگی حدفاصل باغ‌های چمران و پیاده‌راه سلامت منتشر شده است گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه پیاده محوری، ارتقا کیفیت فضاهای شهری و پیوندهای اجتماعی، در نظر دارد با اتصال فیزیکی و بصری عوامل طبیعی شهر شیراز شامل باغات، کوه و رودخانه نسبت به اجرای پل_پیاده‌راه، در حدفاصل باغ‌های چمران و پیاده‌راه سلامت، همراه با فضاهایی جاذبه جمعیت با رویکرد گردشگری اقدام نماید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز افزود: باغ‌های قصردشت، کوه چمران و رودخانه خشک، با توجه به پیشینه و نقش تفرجی که در مقیاس شهری دارند، به‌عنوان نشانه‌های طبیعی شهر شیراز شناخته می‌شوند و همچنین قرارگیری پیاده‌راه سلامت در مجاورت عناصر طبیعی فوق و با عملکردی سازگار با آن‌ها، موجب تقویت خاصیت تفرجگاهی محدوده شده است.

وی ادامه داد: جهت افزایش هم‌پیوندی فضایی این عناصر و با تأکید بر نقش پیاده در شهر، در نظر است با توجه به پتانسیل‌های موجود و در یک رقابت سازنده، جهت دستیابی به ایده‌های نوین معمارانه و کیفیت برتر، طراحی پل_پیاده‌راه به مسابقه گذاشته شود.

معاون شهردار شیراز گفت: پل_پیاده راه زندگی به طول تقریبی ۲۵۰ متر، باهدف ایجاد هم‌پیوندی میان عناصر طبیعی شهر شیراز ایجاد قرارگاه رفتاری جهت گذران اوقات فراغت در تمامی ساعات روز و در تمام فصول و همچنین نظرگاهی برای تماشای چشم‌انداز طبیعی و یک مقصد گردشگری مهم است که در حدفاصل کوچه‌های ۴۴ بلوار شهید چمران و آمفی‌تئاتر روباز پیاده‌راه سلامت جانمایی شده است.

مهندس بهادری از جمله عناصری که به‌وسیله این پل به‌صورت فیزیکی و یا بصری به یکدیگر متصل خواهند شد را

پارک حاشیه‌ای چمران، رودخانه خشک، پیاده‌راه سلامت و باغ‌های قصردشت عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی اشخاص حقیقی دانشجو یا دانش‌آموخته و اشخاص حقوقی دارای صلاحیت در رشته‌های معماری و شهرسازی (گرایش‌های مرتبط) واجد شرکت در مسابقه هستند گفت: با توجه به اینکه شروع ثبت نام از تاریخ ۱۹ مردادماه سال جاری می باشد متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت  https://zendegi.shiraz.ir نموده و از شرایط شرکت در مسابقه، برنامه زمانبندی، الزامات، اطلاعات داوران و معیار های داوری، نحوه ارائه و … مطلع شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6276

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.