• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

تولید ۵۷۰ محصول توسط واحدهای فناور علوم پزشکی شیراز

  • کد خبر : 62679
  • 11 اردیبهشت 1402 - 21:34
تولید ۵۷۰ محصول توسط واحدهای فناور علوم پزشکی شیراز
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شکل‌گیری واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان زیر مجموعه مراکز رشد و پارک فناوری سلامت این دانشگاه تاکنون۵۷۰ محصول فناورانه تولید شده است.

دکتر محمد‎هاشم هاشم‎پور دوشنبه ۱۱ اردیبهشت با یادآوری اینکه چهارمین روز هفته ملی سلامت با عنوان «جامعه سالم و رشد تولید» نامیده شده است، به خبرنگاران گفت: فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حمایت مسئولان این دانشگاه، در حال گسترش است.

او افزود: مراکز رشد «تجهیزات پزشکی»، «فناوری اطلاعات»، «گیاهان دارویی و طب سنتی»، «سلول های بنیادی و مهندسی بافت» و «بیوتکنولوژی و فرآورده های دارویی»، در زمینه فناوری سلامت، از سالیان گذشته تا کنون، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت دارند.

عضو هیئت رئیسه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مامویت مراکز رشد در حمایت هر یک از واحدهای نوپای فناور در مدت زمان معین چند ساله، بیان کرد: هم اکنون ۱۲۰ شرکت فناور در مراکز رشد و ۳۵ شرکت در پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مستقر هستند که بخشی از آنها شرکت های دانش بنیان هستند و در سال گذشته نیز چهار شرکت به صورت موفق از مراکز رشد خارج شدند.

هاشم‌پور خاطرنشان کرد: پارک فناوری سلامت شیراز که زمستان سال گذشته به بهره برداری رسید و چندین واحد فناور و شرکت دانش بنیان در آن مستقر شده، ظرفیت جدیدی برای ارتقای تولید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

رئیس پارک فناوری سلامت علوم پزشکی شیراز گفت: برای استفاده بهینه از این مجموعه و گسترش آن، برنامه هایی در دست اجرا است و برای همکاری مشترک با مجموعه های برون سازمانی نیز آمادگی داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62679

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.