• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت پسماند در فارس

  • کد خبر : 62541
  • 09 اردیبهشت 1402 - 22:56
استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت پسماند در فارس
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس بهبود شاخص‌ها و شرایط مدیریت پسماند، بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت پسماند در مناطق شهری و روستایی این استان تاکید کرد.

محمود رضایی شنبه ۹ اردیبهشت در نشست کارگروه مدیریت پسماند فارس، گفت: هفته زمین پاک امسال با شعار “سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز ” برگزار شد، این هفته فرصتی برای تبیین آموزه های محیط زیستی در راستای اهداف حفاظت از محیط زیست بوده است.

وی در خصوص امکان بهره‌مندی شهرداری‌ها از وام صندوق ملی محیط زیست و اجرای آیین نامه کاهش مصرف پلاستیک توضیحاتی داد و افزود: امحای اصولی و دفع بهداشتی پلاستیک به عنوان یکی از خطرناکترین آلاینده های محیط زیست باید مورد توجه باشد و مراکز دفع زباله در شهرها و روستاها به موضوع حفظ بهداشت عمومی و حفظ طبیعت توجه ویژه داشته باشند.

رضایی به مسائل و مشکلات سایت دفع زباله شهر مرودشت نیز اشاره و اضافه کرد: برای برخی مناطق شهری فارس باید تصمیمیات فوری گرفت، لذا از همه مسئولان شهری، تشکل‌های محیط زیستی و افراد ذی نفوذ درخواست می‌شود که با مشارکت و همراهی، راهکارهای قانونی برای دفع بهداشتی زباله ارائه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز یکی از مسائل زیست محیطی امروز این استان را جمع‌آوری فاضلاب و تخلیه آن دانست و گفت: نباید اجازه داد که فاضلاب به محیط زیست وارد شود. این اقدام منجر به حفظ سلامت انسان و نجات جان سایر موجودات و تقویت اکوسیستم خواهد شد.

عطا پورشیرزاد افزود: ضرورت دستیابی به امنیت آب و حفاظت از سیستم‌های آسیب‌پذیر باید به عنوان یک مفهوم حیاتی در سیاست‌گذاری و مدیریت یکپارچه منابع آبی مد نظر قرار گیرد، آب بعد از مصارف گوناگون تبدیل به فاضلاب می شود که برای جلوگیری از آلودگی و حفاظت از محیط زیست در این زمینه باید راهکارهای تخصصی ارائه شود.

پورشیرزاد، همچنین خاطرنشان کرد: با توسعه روز افزون جوامع شهری و افزایش جمعیت شهرها که نیاز به این مایه حیات را طی این سال‌ها افزایش داده، میزان تولید فاضلاب شهری نیز رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: اتخاذ تدابیر کارشناسی برای جمع آوری و امحای زباله رویکردی است که در زمان کنونی با اولویت دنبال می شود.

در این جلسه از اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز قدردانی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62541

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.