• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
هیات ورزش های همگانی استان فارس

نخستین جشنواره فرزندان اتیسم در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 62444
  • 09 اردیبهشت 1402 - 1:53
نخستین جشنواره فرزندان اتیسم در شیراز برگزار شد
نخستین جشنواره همگانی فرهنگی و ورزشی فرزندان اتیسم و سندروم دوان در شیراز با حضور بیش از ۲۵۰ کودک دارای اختلال اتیسم، سندروم دوان و کم توان ذهنی برگزار شد.

همایش فرهنگی و ورزشی به مناسب ماه جهانی آگاهی بخشی اتیسم با حضور خانواده‌های اتیسم و سندروم داون و کم توان ذهنی با هدف آگاهی بخشی اتیسم و ایجاد شور و نشاط همراه با فرزندان دارای اختلال اتیسم همراه با ورزش انجام شد.

پارسایی، نماینده خانواده‌های اتیسم گفت: اختلال اوتیسم برای بعضی از خانواده‌ها ناشناخته است و یکی از راه‌های معرفی این بیماری و اختلال برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

او افزود: حمایت مسئولین در کنار آموزش و تشخیص به موقع گام بلندی برای حل عمده‌ای از مشکلات افراد دارای اختلال اتیسم است و قطعاً ساخت یک مرکز درمانی و تفریحی خاص افراد دارای اختلال اوتیسم و سندروم دوان بسیاری از دغدغه‌های والدین و مشکلات این خانواده‌ها را حل خواهد کرد.

علیرضا غلامیان، سرپرست هیات ورزش‌های همگانی فارس نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشی در شیراز گفت: ورزش همگانی یعنی ورزش برای همه و ورزش همگانی در استان فارس تلاش دارد با فعالیت‌ها و پیگیری اهداف فدراسیون ورزش‌های همگانی برنامه ریزی لازم برای افراد دارای نیاز ویژه را داشته باشد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های مفرح و شادی برای پر کردن اوقات فراغت این  افراد برنامه ریزی و حال اجرا است.

او افزود: برای اولین بار کارگاه آموزشی روپایی با گوی پردار و مهارت‌های فردی و روپایی به صورت فردی و گروهی در فارس با هدف ارتقای سطح سلامت و ایجاد شور و نشاط برنامه ریزی  و اجرا شده است.

غلامیان ادامه داد: هیات ورزش‌های همگانی استان فارس برنامه‌های ویژه‌ای، خاص افراد دارای اختلال اوتیسم برگزار کرده که مورد استقبال خانواده‌های این عزیزان قرار گرفته است و با توجه به درخواست مکرر این خانواده چنین برنامه‌هایی را در دست بررسی و اجرا داریم. در این جشنواره علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی لیوان چینی، داژبال، روپایی با گوی پردار و فریزبی ضمن آموزش  این رشته‌ها مسابقاتی نیز با حضور افراد دارای اختلال اتیسم و سندروم داون برگزار شد و مورد استقبال خانواده‌های آنها نیز قرار گرفت.

او یادآور شد که ورزش همگانی ویژه افراد دارای اختلال اتیسم و کم توان و ناتوان ذهنی در ذیل کمیته در هیات ورزش‌های همگانی ایجاد و ساماندهی خواهد شد.

غلامیان افزود: هیات ورزش‌های همگانی برنامه ریزی لازم برای پایش سلامت فرزندان اوتیسم و سندروم دان  را در دست اقدام دارد که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدرضا جعفری، مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی فارس در حاشیه این جشنواره فرهنگی و ورزشی گفت: تأثیر یک برنامه تمرینی مشخص و روتین فعالیتی برای کودک مبتلا به اوتیسم بسیار چشمگیر خواهد بود.کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است در هر دو مهارت حرکتی ریز و درشت مشکل داشته باشند ولی انجام تمرینات ورزشی به این کودکان کمک می‌کند تا بتوانند این مشکلات را مدیریت کنند.

او افزود: با توجه به ارتباط نزدیک با کودکان اتیسم دریافتیم خیلی از افراد مبتلا به اتیسم از مهارت‌های حرکتی کمتری در مقایسه با دیگران برخوردار هستند و این مهارت‌ها عبارتند از تعادل، هماهنگی بدن، قدرت بصری و مهارتهای حرکتی که باید از فعالیت‌های مختلفی استفاده کرد که در عین لذتبخشی بتواند به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند.

جعفری ادامه داد: در سال گذشته در ماه آگاهی بخشی اتیسم ، ایستگاه اتیسم را برای معرفی این اختلال در کنار همایش‌های پیاده روی برنامه ریزی و اجرا کردیم که باعث الگو برداری در سطح کشور و سایر استان‌ها شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62444

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.