• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

رایزنی برای تعیین قیمت گل محمدی در فارس 

  • کد خبر : 62015
  • 01 اردیبهشت 1402 - 15:41
رایزنی برای تعیین قیمت گل محمدی در فارس 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به منظور جلوگیری از متضرر شدن باغداران تعیین قیمت منصفانه گلبرگ گل محمدی باید در دستور کار متولیان باشد.

حمید دبیری با بیان اینکه سطح گلستان‌های فارس ۸۵۰۰ هکتار با برآورد تولید ۱۳ هزار تن غنچه و گلبرگ است، خاطرنشان کرد: محدود کردن عرضه گل محمدی به صورت تر یکی از راهکار پیشنهادی برای بهبود قیمت آن در بازار است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از جهاد کشاورزی فارس، او ادامه داد: با محدودیت عرضه گل محمدی تر، غنچه و گلبرگ‌های برداشت شده پس از خشکاندن امکان ماندگاری بیشتر داشته و به صورت تدریجی وارد بازار برای مصارف مختلف خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۵ میلیون لیتر گلاب و ۲۵۰ لیتر اسانس گل محمدی در استان فارس توسط صنایع مرتبط تولید می‌شود، اظهار کرد: نشست با واحدهای فرآوری فعال در این استان و الزام به خرید منصفانه محصول و خرید حمایتی در دستور کار قرار دارد.

دبیری با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه محصولات بخش کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی در فارس در حوزه خرید غنچه و گلبرگ گل محمدی باید اقدام کنند، عنوان کرد: تولید گلاب، عرقیات گیاهی و پرورش گل محمدی یک صنعت مهم است، این محصولات از نظر اقتصادی،  فرهنگی و گردشگری بسیار اهمیت دارد.

او خاطرنشان کرد: شهرستان‌های داراب، فیروزآباد، اقلید، نی‌ریز، بوانات، استهبان، شیراز و خرمبید از عمده نقاط تولید کننده گل محمدی در استان فارس است.

معاون جهادکشاورزی فارس اضافه کرد: تشکیل ستاد شهرستانی با حضور فرمانداران در فیروزآباد و داراب که از قطب‌های تولید گل محمدی هستند، نقش حمایتی موثری از گلکاران دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62015

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.