• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
عضو شورای شهر شیراز؛

شهرداری در قیمت گذاری خدمات جلودار عمل به شعار سال باشد

  • کد خبر : 61605
  • 28 فروردین 1402 - 4:46
شهرداری در قیمت گذاری خدمات جلودار عمل به شعار سال باشد
عضو شورای شهر شیراز گفت: لازم است شورا و شهرداری در قیمت گذاری خدمات و عوارض جلودار عمل به شعار سال در کمک به کاهش تورم، پیش قدم بوده، تا مردم طعم شیرین شعار حکیمانه سال را در زندگی خود احساس کنند.

محمدرضا هاجری عصر یکشنبه ۲۷ فروردین در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: در سال ۱۴۰۲ در شهر شیراز، شاهد رونق ساخت و ساز مسکن ملی خواهیم بود و باید مدیریت شهری از طرح مسکن ملی برای رفع مشکل کارکنان شهرداری بهره ببرد.

او با بیان اینکه رفع نیاز مسکن کارکنان شهرداری،دغدغه سرپناه آنها را کاهش داده و به کارآمدی و تلاش آنها سرعت می‌دهد، یادآود شد: تاکنون در این زمینه غفلت شده که باید جبران شود و همچنین سخت گیری و افراط در بستن باب تبدیل وضعیت‌ها در شهرداری چنانچه به رویه معقول، منطقی و قانونی بازگردد، بهتر است.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال از ۶۰ میلیون نفر ثبت اقامت و تردد در رده بندی کشوری، فارس رتبه هفتم را دارد و درهمه استانها، چادر خوابی جای اقامت در اقامتگاه‌ها را گرفته بود.

هاجری با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظ، تخت جمشید و آرامگاه سعدی برای نوروز سال آینده افزود: برگزاری همایش جهانی برای مفاخر شیراز ازجمله ملاصدرا در حوزه علمیه خان و کار هنری فاخر برگرفته از غزلیات حافظ، می تواند در باغ موزه قرآنی چهار راه حافظیه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او تاکید کرد: شورا و شهرداری آمادگی دارد طرح های پیشنهادی هنرمندان را پذیرا باشد تا شاهد طرحی نو در شهر راز باشیم.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه عنوان کرد: در نوروز امسال،کمبود پارکینگ در کل شهر و اطراف اماکن زیارتی و گردشگری شیراز کاملا مشهود بود و باید طرحی نو و ملی در این زمینه به صحنه آورد تا این مشکل و معضل حل شود که اداره هیات امنایی اماکن تاریخی می تواند از این جمله موارد باشد.

هاجری ادامه داد: شورا و شهرداری با ساخت تالار بزرگ شهر و حسینیه شهرداری شیراز بگونه ای که مناسب با شأن این کلانشهر ۲ میلیون نفری باشد باید ورود پیدا کند و در تمام شهرهای پیشرفته دنیا شهرداری‌ها مدیریت اینگونه اماکن را به عهده دارند که این تجربه جهانی می‌تواند در کلانشهر شیراز احیا و بکار گرفته شود و هر دو بنای رفیع پس از ساخت بصورت هیات امنایی اداره شود.

او اظهار کرد: شنبه پنجم فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹ دقیقه در خیابان حضرتی کوچه ۲ دیوار منازل قدیمی و فرسوده مشترک روی کودکی مظلوم هفت ساله فرو ریخت که با تلاش‌های ایستگاه‌های عملیاتی آتش نشانی، جنازه کودک هفت ساله از زیر آوار بیرون آورده شد و اکنون این سوال مطرح است که کسانی که به بهانه بافت تاریخی با جو سازی و غوغا سالاری مانع مرمت، بازسازی، بهسازی منازل فرسوده این منطقه شیراز شده‌اند، در برابر این حادثه تلخ چرا پاسخگو نیستند؟

هاجری عنوان کرد: شهرداری باید از جوسازی‌ها عبور کرده، منازل فرسوده‌ای که امکان ریزش و حادثه آفرینی دارند را شناسایی و مجوز ساخت و ساز و مرمت بدهد و این قصه پر غصه تلخ درس عبرتی بود که نباید امنیت جانی ساکنین بافت‌های فرسوده را تابع نظرات بی دردانه غوغا سالاران خارج از شیراز نشین قرار داد در حالی که اولویت اول حفظ و صیانت از امنیت جانی ساکنان است.

قطع درختان و تخریب باغ‌های شیراز به سامانه مردم رسی اعلام شود

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: شهروندان شیرازی گزارشات و مشاهدات عینی خود درباره قطع درختان و تخریب باغ‌های شیراز را به سامانه مردم رسی اعلام کنند.

غلامعلی ترابی افزود: اقدام مثبتی در شهر شیراز توسط فعالان اجتماعی آغاز و در پی آن اکنون سامانه مردم رسی فعال شده است.

او ادامه داد: این نوع اقدامات باعث جذب اعتماد عمومی خواهد شد و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولین در حوزه‌های مختلف اجتماعی یک اتفاق ضروری است که طلیعه رفع معضلات اجتماعی را در سطح کشور و شهر شیراز در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز اظهار کرد: یکی از مباحثی که در سامانه مردم رسی اطلاع عمومی شده موضوع تخریب باغ‌ها است.

او اضافه کرد: قطعا باید مواردی را که توسط مردم در خصوص تخریب باغ‌ها شیراز در این سامانه گزارش می شود سریعا رسیدگی کرد و شهروندان می‌توانند اطلاعات و گزارشات خود را در این باره به سامانه مردم رسی اعلام کنند.

ترابی تاکید کرد: مطالبات مردمی در زمینه تخریب باغات شیراز با جدیت پیگیری و پاسخ اعتماد شهروندان داده خواهد شد تا دیگر شاهد قطع اشجار و محو باغات در سطح شهر نباشیم و اعتماد عمومی به دستگاههای اجرایی و خدمات رسان نیز جلب شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61605

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.