• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

جشنواره گل و گلاب میمند ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 61549
  • 26 فروردین 1402 - 21:46
جشنواره گل و گلاب میمند ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود
فرماندار شهرستان فیروزآباد در استان فارس گفت: هشتم اردیبهشت ماه شهر میمند میزبان جشنواره "گل و گلاب" خواهد بود.

حبیب‌الله جمشیدی شنبه ۲۶ فروردین در نشست هماهنگی “جشنواره گل و گلاب میمند” که با حضور نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر میمند برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره قدمت دیرینه دارد و برگزاری آن زمینه‌ساز حضور گردشگران فراوانی در شهر میمند است.

او افزود: امسال نیز پیش بینی می‌شود استقبال خوبی از این جشنواره انجام شود و در این راستا از هموطنان دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت استفاده کنند ضمن اینکه از مسئولان استان نیز انتظار داریم در راستای رشد و شکوفایی گردشگری میمند با ما همکاری کنند.

فرماندار فیروزآباد اضافه کرد: رویدادهای استان فارس در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود.

به گفته جمشیدی، این جشنواره‌ها می‌تواند در سطح ملی و استانی برگزار شود لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم افزایی همه دستگاه‌ها و علاقه مندان است.

رئیس شورای شهر میمند نیز گفت: درآستانه عید سعید فطر و اردیبهشت ماه قرار داریم و شهر میمند میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط استان فارس واستانهای همجوار است و برای دیدن از گلزارهای گل محمدی به شهرمیمند سفر می‌کنند.

صیادنژاد افزود: از سوی شورای اسلامی دوره ششم شهرمیمند و شهرداری روز ۸ اردیبهشت به نام روز میمند نامگذاری شده تا باعث رونق صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه و بسیاری موارد دیگر شود.

او خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهرمیمند برای همراهی و رفاه حال میهمانان و گردشگران بوستان‌های شقایق، نسترن، پردیس و امامزاده سیدحسین را برای گردشگران عزیز آماده کرده است.

صیادنژاد خاطرنشان کرد: چندین اقامتگاه بومگردی و باغ‌های مختلف هم می‌توانند میزبان گردشگران گرامی باشند. همچنین رستوران‌های متعدد و بیرون بر، فست فود و سوپرمارکت‌ها در سطح شهر و در بوم گردی‌ها نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران عزیز است.

او خاطرنشان کرد: نقاط تاریخی مذهبی میمند نظیر مسجد جامع، موزه مردم شناسی در حمام قدیم میمند، ۹ امام زاده و نقاط طبیعی شامل گلزارها و باغ‌های میمند، ارتفاعات جنگلی پارک پردیس، تنگ آتشگاه، دامنه‌های بسیار زیبای کوه‌ها و دشت‌های سرسبز میمند از بهترین مکان‌ها برای حضورگردشگران است.

رئیس شورای شهر میمند همچنین بیان کرد: تجلیل از کارگران با اهدای گل محمدی به مناسبت روز کارگر از دیگر برنامه شورا و شهرداری این شهر در ۱۱ اردیبهشت ماه است.

صیادنژاد همچنین با یادآوری اینکه کارگاه‌های صنعتی و سنتی تولید عرقیات گیاهی و دارویی در این شهر فعال است، گفت: گردشگران می‌توانند ضمن بازدید از این کارگاه‌ها، نسبت به خرید از آنها اقدام کنند.

شهردار میمند نیز گفت: با توجه به نامگذاری ۸ اردیبهشت به عنوان “روز میمند” برنامه‌هایی طی روزهای ششم تا دوازدهم اردیبهشت از طرف شورا و شهرداری تدارک دیده شده است.

محمد رضازاده، ادامه داد: ششم اردیبهشت برنامه افتتاحیه هفته بزرگداشت میمند خواهیم بود و برای هفتم اردیبهشت شب شعر در نظر گرفته‌ شده است و هشتم اردیبهشت همایش “روز میمند” با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

رضازاده هدف از این برنامه‌ها را معرفی هرچه بهتر میمند به عنوان یکی از نقاط گردشگری فارس ذکر و اضافه کرد: روز نهم اردیبهشت، با توجه به مصادف شدن آن با ایام تخریب قبول ائمه مدفون در بقیع، آئین غبارروبی بارگاه امامزادگان با گلاب و گلباران قبور شهدا با گل محمدی و دیدار با خانواده اولین شهید مدافع حرم فارس را پیش‌بینی کرده‌ایم.

شهردار میمند همچنین گفت: آئین گُل غلطان ویژه نوزادان روز دهم، پاکسازی محیط زیست همراه بادوستداران طبیعت روز یازدهم و طبیعت گردی در دامنه کوه پادنا روز ۱۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61549

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.