• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی خنج؛

فعال شدن مراکز خرید گندم در خُنج

  • کد خبر : 61302
  • 22 فروردین 1402 - 17:58
فعال شدن مراکز خرید گندم در خُنج
مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: مراکز خرید این شهرستان برای تحویل گندم تولید شده کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ آماده شده است.

علی علی‌پور سه‌شنبه ۲۲ فروردین به خبرنگاران گفت: مراکز خرید گندم شهرستان خُنج، با هدف جمع آوری و خرید این محصول استراتژیک و با همکاری تعاونی روستایی و اداره غله بازرگانی، آماده شده است.

علی‌پور خاطرنشان کرد که آماده‌سازی این مراکز در قالب عملیاتی شامل استانداردسازی باسکول، ضدعفونی انبارها و محوطه، معرفی عوامل تشخیص و ذیحساب، انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه خنج دارای دو مرکز خرید کورده با ۲۵۰۰ و حومه شهرستان با ۷ هزار تُن ظرفیت انبار است، گفت: پیش بینی می‌شود برداشت و خرید تضمینی گندم از اواخر فروردین از روستای کورده آغاز شده و طی آن بیش از ۲۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به این مراکز خرید تحویل شود.

علی‌پور با یادآوری اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از سوی دولت ۱۳ هزار تومان تعیین شده است، گفت: کشاورزان انتظار دارند با توجه به افزایش هزینه های تولید این نرخ نیز افزایش یابد.

او همچنین گفت: سال ۱۴۰۱ اداره جهادکشاورزی این شهرستان با برگزاری کارگروه‌های رفع تداخلات شهرستانی با ۷۳ درصد پیشرفت، مقام دوم را در فارس کسب کرد.

علی‌پور با اشاره به اینکه رفع تداخلات اراضی یکی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: خُنج با تعیین و تکلیف تعداد ۲۸ پلاک مشمول مقررات ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید، نسبت به غیرملی شدن اراضی زراعی پلاک ها اقدام کرده است.

او با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی گامی اساسی و بنیادین در رفع مشکلات زمین است، افزود: هدف از اجرای این قانون تعیین تکلیف اراضی و خاتمه دادن به مشکلات حقوقی و قضایی اراضی زراعی شهرستان بین بهره برداران بخش کشاورزی و دولت است که منجر به صدور سند رسمی برای کشاورزان می‌شود.

علی‌پور پیش‌بینی کرد که در نیمه نخست امسال مابقی پلاک‌های باقیمانده نیز تعیین تکلیف و برای صدور سند اقدام شود، گفت: این موفقیت مرهون تعامل و همکاری اعضای کارگروه رفع تداخلات شهرستان بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61302

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.