• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

افزایش جان‌باختگان کرونا در فارس

  • کد خبر : 60968
  • 18 فروردین 1402 - 21:01
افزایش جان‌باختگان کرونا در فارس
به استناد آخرین اطلاعات آماری از وضعیت شیوع کرونا در فارس، طی هفته گذشته شاهد افزایش تعداد جان‌باختگان این بیماری و همچنین بیماران دارای شرایط جسمی بد و نیازمند مراقبت ویژه درمانی، در استان بودیم.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی روزهای  ۱۱ تا ۱۸ فروردین شاهد افزایش تعداد جان باختگان بیماری کروناویروس در استان فارس از ۸۱۸۳ نفر به ۸۱۸۹ نفر بوده‌ایم.

این افزایش تعداد فوت شدگان براثر کرونا در حالیست که طی ماه‌های اخیر آمار قربانیان این بیماری در استان فارس طی اکثر روزها صفر بود.

برپایه گزارش‌های آماری اعلامی علوم پزشکی شیراز، آمار بستری‌های روزانه کروناویروس نیز در فارس نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته بیشتر شده است.

براساس این گزارش، به استناد آخرین آمارها، متاسفانه طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح جمعه ۱۸ فروردین، ۲ مورد فوت جدید ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش شده است.

این گزارش حاکیست که طی شبانه روز گذشته با بستری ۳۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند.

در بخش دیگری از این اطلاعات آماری، شاهد روند افزایشی تعداد بیماران دارای شرایط وخیم جسمی و نیازمند بستری در بخش‌های مراقبت ویژه هستیم، به طوریکه این تعداد اکنون در فارس ۴۲ نفر گزارش شده است.

براساس این اطلاعات، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح جمعه ۱۸ فروردین با انجام دو میلیون و ۲۸۲ هزار و ۹۳۱ تست تشخیصی ۶۶۴ هزار و ۸۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

خوشبختانه طی این مدت ۶۵۵ هزار و ۶۴۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

تعداد دُز واکسن‌های تزریق شده کرونا نیز تا صبح امروز هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۳ دُز بوده که سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۳۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۷۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۷۷ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۸۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60968

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.