• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

معدوم‌سازی ۲۵تُن موادغذایی فاسد در فارس

  • کد خبر : 60581
  • 09 فروردین 1402 - 19:56
معدوم‌سازی ۲۵تُن موادغذایی فاسد در فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام بالغ بر ۱۹ هزار بازدید هدفمند توسط بازرسان بهداشت محیط طی ایام نوروز در فارس و کشف و معدوم‌سازی ۲۵ هزارکیلوگرم انواع موادغذایی فاسد طی همین بازدیدها، خبر داد.

دکتر عباس رضائیان‌زاده چهارشنبه ۹ فروردین به خبرنگاران گفت: استان فارس و شهر شیراز به دلیل جاذبه های فرهنگی و گردشگری و آب و هوای مساعد در این فصل از سال، همواره مقصد بسیاری از مسافران نوروزی بوده است.

او افزود: در ستاد سلامت نوروزی سال جاری، ۱۳۴ نفر از کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۶۷ تیم با استفاده از تجهیزات پرتابل اندازه گیری، اقدام به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن عمومی می کنند.

رضائیان‌زاده اعلام کرد: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال، بیش از ۱۹ هزار بازدید هدفمند از سوی بازرسان بهداشت محیط انجام شده که نتیجه این بازدید ها، کشف و معدوم سازی بیش از ۲۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد بوده است.

او ضمن تاکید بر اهمیت انجام غربالگری بدو تولد نوزادان، از غربالگری بیماری های متابولیک ارثی ۵۵۶ نوزاد از آغاز فعالیت ستاد سلامت نورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا هشتم فروردین ۱۴۰۲ خبر داد و ادامه داد: در همین مدت، نزدیک به ۶۱ هزار نفر به مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نمونه گیری ۲۸۶ نفر از افراد مشکوک به ابتلا بیماری های واگیر همچون وبای التور، مالاریا، آنفلوآنزا، کرونا، سرخک و فلج شل حاد را به عنوان یکی دیگر از فعالیت های حوزه بهداشت در تعطیلات نورزی سال ۱۴۰۲ معرفی کرد.

رضائیان‌زاده اضافه کرد: پایگاه بهداشت مراقبت مرزی معاونت بهداشت واقع در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز، بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مسافر ورودی و خروجی به کشور را بر اساس نظام مراقبت بیماریابی سندرمیک مورد بررسی قرار داده و نسبت به نمونه گیری و ارجاع افرد مشکوک نیز، اقدامات لازم انجام شده است.

معاون علوم پزشکی شیراز به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مورد مشاهده شده را به سامانه تلفنی رایگان ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کرده تا پیگیری لازم از سوی کارشناسان بهداشت محیط شبکه های بهداشت و درمان استان انجام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60581

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.