• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

بزرگداشت روز ملی داراب

  • کد خبر : 60437
  • 06 فروردین 1402 - 21:15
بزرگداشت روز ملی داراب
به مناسبت ۵ فروردین مراسمی در بزرگداشت روز داراب، با حضور مسئولان و مردم، به همت تشکل‌های مردم نهاد در شهر داراب برگزار شد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مراسم روز ملی داراب، به اهمیت ارتقاء جایگاه این شهرستان با استفاده از مشارکت‌های اجتماعی به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و تولیدکنندگان بومی تاکید کرد.

محمدجواد عسکری با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی شهرستان‌ها می‌تواند درآمدهای مختلفی را برای کشور به وجود بیاورد، افزود: داراب با پشتوانه فرهنگی و تاریخی خود در توسعه و ارتقاء شاخص‌های خود در تمامی حوزه‌ها باید پیشران باشد تا بتواند در گذر زمان به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

به گزارش دریافتی سحاب پرس، عسکری گفت: ثبت روز ملی داراب در تقویم گردشگری ایران نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان کهن محسوب می‌شود که لازم است با برنامه‌ریزی هدفمند و بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی به ویژه بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف توسعه‌ای به سطح مطلوبی از پیشرفت پایدار دست پیدا کنیم.

عسکری افزود: اتحاد و همدلی باید محور فعالیت‌های توسعه‌ای مدنظر در این شهرستان باشد که در این راستا با همت مردم جایگاه داراب را بالاتر خواهیم برد و امید داریم در سال آتی و در روز ملی داراب نیز شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید باشیم.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس گفت: امروزه در سراسر جهان رویدادمحوری یکی از راهبردهای مشخص و نوین صنعت گردشگری معرفی می‌شود که در این راستا اگر بتوانیم به بهانه‌های مختلف نیز مردم را گرد هم بیاوریم در ایجاد وحدت و امیدآفرینی در جامعه می‌توانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم.

عسکری با اشاره به تلاش برای ثبت “دارابگرد” به عنوان یک میراث جهانی، گفت: به دلیل جاذبه‌های متعدد و فراوانی که در این شهرستان وجود دارد پس از طی شدن مراحل قانونی و فرآیند کارشناسی در وزارت گردشگری، داراب به عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ و اقتصاد باید با حمایت از سیاست‌ها و راهبردهای تولید باشد، خاطرنشان کرد: امسال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده است این امکان وجود دارد تا با مشارکت بخش خصوصی و فعالان مدنی در توسعه همه‌جانبه این منطقه از تولیدکنندگان حمایت‌ کنیم.

در این مراسم از ۵ شخصیت که به داراب تعلق خاطر داشته و موجب ماندگاری نام این شهرستان در کشور و سایر نقاط دنیا شده بودند و ۴ تن از خیرین و ایثارگران، قدردانی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60437

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.