• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

توصیه‌های مراقبتی امنیتی معاون انتظامی فارس به شهروندان

  • کد خبر : 59601
  • 21 اسفند 1401 - 20:04
توصیه‌های مراقبتی امنیتی معاون انتظامی فارس به شهروندان
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، خود مراقبتی در آستانه تعطلات پایان سال و ایام نوروز را اقدامی لازم از سوی خانواده‌ها برشمرد و توصیه‌هایی را در راستای پیشگیری از مواجهه با مشکلات ایمنی و امنیتی به شهروندان کرد.

سرهنگ کاووس محمدی یکشنبه ۲۱ اسفند به خبرنگاران گفت: در این ایام توصیه پلیس اینست که شهروندان اصل خود مراقبتی را فراموش نکنند و بدانند که اقدامات مد نظر در راستای اجرای این اصل، کمکی بزرگ به مجموعه پلیس است.

او با بیان اینکه استفاده از زیورآلات به ویژه توسط بانوان و کودکان، به خصوص طی سفر، محرکی برای افراد سودجو و سارقان فرصت طلب محسوب می‌شود، گفت: به همه خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که از همراه داشتن زیورآلات، اشیای گرانقیمت و … در حین سفر، جدا پرهیز کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، صندوق امانات بانکی را بهترین مکان برای حفاظت از اشیای ارزشمند و طلا و زیورآلات برشمرد و گفت: خوشبختانه امروزه تسهیل در به کارگیری صندوق‌های امانتداری در بانک‌ها باعث شده تا مکان امن و مناسبی برای نگهداری اشیای گران قیمت به وجود آید.

محمدی با اشاره به اینکه افزایش ضریب ایمنی منازل با کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد نگهداری اشیای قیمتی (طلا، جواهر، سکه و…) در صندوق امانات بانک ها و استفاده از تجهیزات مناسب مانند دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های هشدار دهنده و… می‌تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

او در توصیه به خانواده‌ها تصریح کرد: والدین باید در طول سفر، حواسشان به فرزندان کوچک خود که اشیای زینتی و گران‌بها دارند باشد و تا آنجا که امکان دارد از به همراه داشتن و آویزان کردن اشیای گران قیمت به فرزندانشان در محل‌های تفرجگاهی شلوغ و یا در هنگام بازی در مکان‌های خلوت ممانعت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس به همسایه بانی و مراقبت بیشتر از منزل در سفرها توسط خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: همسایه‌بانی و سپردن منزل به همسایه در حفظ و مراقبت بیشتر منزل در هنگامی که افراد یک خانواده قصد سفر دارند از جمله روش‌های پسندیده و معقول است اما خانواده‌ها باید از مطلع ساختن همگان برای شرح سفر خود اجتناب کنند و تنها به همسایگان یا اقوامی که مورد اعتماد و از آنها اطمینان دارند، اطلاع دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59601

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.