• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
شهردار شیراز مطرح کرد؛

توسعه فضای سبز در اراضی ملی پیرامون شیراز

  • کد خبر : 59213
  • 16 اسفند 1401 - 23:21
توسعه فضای سبز در اراضی ملی پیرامون شیراز
شهردار شیراز بر ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز تأکید و اضافه کرد: آنچه از اراضی ملی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، صرفاً برای توسعه فضای سبز و غرس درخت است و به‌هیچ‌عنوان ضیبه دنبال تغییر کاربری و احداث مستحدثات نیست.

محمدحسن اسدی سه‌شنبه ۱۶ اسفند در آیین بزرگداشت روز درختکاری و یادواره شهدای حرم حضرت احمد بن موسی که با حضور مدیران استانی و شهری در بوستان ۵۰ هکتاری مادر برگزار شد، گفت: توسعه فضای سبز شیراز نیازمند همکاری استاندار فارس و دیگر مدیران مربوطه است.

شهردار شیراز اضافه کرد: هم‌زمان با برگزاری مراسم روز درختکاری، یادواره شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) نیز برگزار می‌شود، از خانواده شهدا که در مراسم حضور دارند تشکر کنم.

او با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های استاندار فارس ایجاد کمربند سبز شیراز بوده که با عرض ۵۵ متر باید ایجاد شود، ابراز امیدواری کرد که با توجه به اعلام آمادگی اداره کل منابع طبیعی فارس برای واگذاری بخشی از اراضی ملی اطراف شیراز، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که ظرف چند سال آینده این کمربند عملیاتی شده باشد.

اسدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص غرس سه نهال به‌صورت سالانه توسط هر شهروند ایرانی ظرف ۴ سال آینده گفت: این مهم می‌تواند برای شهر شیراز و استان فارس هم نهادینه و عملیاتی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از دوازدهم بهمن تاکنون مجموعه مدیریت شهری پروژه‌های متعددی را در قالب طرح جهش عمرانی به مردم شیراز تقدیم کرده است، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند و برخی دیگر نیز کلنگ زنی شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده تقدیم شهروندان خواهند شد.

شهردار شیراز ارزش پروژه‌های طرح جهش عمرانی را بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: فردا (چهارشنبه) نیز با حضور استاندار فارس بوستان بزرگ در محدوده قصر ابونصر به بهره‌برداری می‌رسد و چند ایستگاه خط سوم مترو کلنگ زنی می‌شود.

اسدی با بیان اینکه خط سوم مترو از تقاطع بصیرت (چهار راه معالی آباد) تا شهرک گلستان با ۸ ایستگاه و طول ۱۰ کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود؛ اظهار کرد: روز ۲۶ اسفندماه جاری ستاد تسهیلات نوروزی نیز با حضور ادارات و نهادهای مربوط آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59213

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.