• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

هدف مناظرات دانشجویی ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو است

  • کد خبر : 58789
  • 10 اسفند 1401 - 14:38
هدف مناظرات دانشجویی ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو است
یازدهمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی مرحله استانی، که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس اجرا شد، با برگزاری مرحله پایانی و معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

مرحله استانی یازدهمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی در فارس که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با همراهی دانشگاه‌های مختلف این استان اجرا شد، چهارشنبه دهم اسفند با برگزاری مسابقه نهایی، به پایان رسید و گروه‌های برتر این دوره برای حضور در رقابت‌های منطقه‌ای و ملی مشخص شدند.

در این مرحله، که با حضور هشت تیم از دانشگاه‌های شیراز، فرهنگیان، پیام‌نور، علوم قرآنی و … از روز دوشنبه هشتم اسفند آغاز به کار کرد و مرحله نهایی آن امروز با شرکت تیم‌هایی از دانشگاه علوم قرآنی و فرهنگیان، برگزار شد.

در پایان این دوره از رقابت‌ها، تیم‌های “شهید مغنیه” از دانشگاه علوم قرآنی و “جدال احسن” از دانشگاه فرهنگیان با هم به رقابت پرداختند و در پایان با رای هیئت داوران، تیم “جدال احسن” به عنوان برتر شناخته شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس در مراسم اختتامیه گفت: مجموعه مناظرات دانشجویان ایران از ۱۰ سال پیش در کشور پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر “پویایی، سر زندگی و فرصت اندیشیدن برای دانشجویان در مجامع دانشگاهی” در دستور کار جهاددانشگاهی قرار گرفت.

امیرحسین استقلال ادامه داد: در این راستا کارگروهی در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از سال‌ها قبل به شکل یک دبیرخانه ملی تشکیل شد و سالانه اقدام به برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس هدف از برگزاری این مناظرات را ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو، یادگیری، تحمل مخالف، فهم و تجربه اصول علمی یک مناظره عنوان و اضافه کرد: خوشبختانه طی ادوار مختلف این مسابقات و علیرغم طرح مباحثی چالشی، به خوبی شاهد رعایت این اصول، بوده‌ایم.

استقلال با بیان اینکه انتخاب موضوعات مناظره‌های امسال اقدام شجاعانه‌ای است که از سوی برگزارکنندگان پیش‌بینی شد، اضافه کرد: مناظره همیشه خط مشی ائمه ما هم بوده و از آن برای تبیین مواضع و تعمیق معارف الهی استفاده می‌کردند.

او با تاکید بر اینکه نباید از گفت‌وگو بترسیم، خاطرنشان کرد: اگر جایی در جامعه شاهد تنش‌ها و برخوردهای انسانی هستیم، همه ناشی از نبود توانایی کافی ما در همفکری و گفت‌وگوست که امید است این مشکل جامعه ما هم حل شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس از همراهی دانشگاه‌های شیراز، فرهنگیان، علوم پزشکی شیراز، فنی و حرفه‌ای، پیام نور و دانشکده علوم قرآنی در برگزاری این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی قدردانی کرد و گفت: نقطه مثبت و خوشحال کننده در این مناظرات این بود که سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس صفر تا ١٠٠ کار را عهده‌دار شد.

استقلال همچنین از شورای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس و دست اندرکاران این مسابقه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که از سال ۵٩ در پی تعطیلی دانشگاه‌ها تشکیل شد تا مجددا دانشگاه‌ها را در سطح کشور فعال کند و پس از ایفای مطلوب این وظیفه، به تدریج از بدنه دولت جدا شد.

او با بیان اینکه امروز جهاددانشگاهی را با رویان، سلول‌های بنیادی، پژوهش‌های حوزه نانو، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، ابتکارات علمی و اجرایی در حوزه‌های دفاعی و علمی می‌شناسند، افزود: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال، کارآفرینی، فرهنگی، پژوهش و آموزش بسیار گسترده است؛ این مجموعه تلاش کرده هر کجا گرهی وجود داشته وارد شود و به عنوان یک نهاد انقلابی مشکل را حل کند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با بیان اینکه این نهاد برخاسته از متن انقلاب و نظام اسلامی، امروز ۴١ مرکز علمی کاربردی، ٢ دانشگاه بزرگ و ٨ مؤسسه آموزش عالی در زیرمجموعه خود دارد،  تاکید کرد: اقدامات بسیاری در واحدهای مختلف جهاددانشگاهی سراسر کشور اجرایی شده که لازم است در قالب جهاد تبیین مطرح و به شکلی کامل و دقیق و اثرگذار معرفی شود، چرا که این اقدام امیدافزایی و ارتقاء اعتماد به نفس جوانان را به دنبال دارد.

برگزیدگان مرحله استانی مسابقات مناظره دانشجویی، سال آینده در مرحله منطقه‌ای شرکت خواهند کرد و سپس، گروه‌های دانشجویی برگزیده به مرحله ملی راه خواهند یافت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58789

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.