• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس؛

آزادی ۸۰ محکوم جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس

  • کد خبر : 58731
  • 10 اسفند 1401 - 16:15
آزادی ۸۰ محکوم جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از آزادسازی ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با پرداخت بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

روح‌الله مهبودی در جلسه شورای عالی قشر بسیج حقوقدانان فارس بیان کرد: در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که تعداد ۱۶ نفر از آن‌ها با پیگیری‌های بسیج مهندسان استان و به مناسبت روز مهندس بوده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از بسیج حقوقدانان، مهبودی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق‌یاران در راستای پیشگیری از جرائم و بالابردن سطح آگاهی حقوقی عامه مردم در مساجد و محلات، فعال‌سازی دفتر واحد خواهران و استفاده از آنان در واحدهای حل و سازش و وکالت در معاضدت قضایی و تدوین طرح قاضی در مدارس، چهار مرحله ارائه مشاوره حقوقی در زندان خبر داد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس همچنین حضور در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی با امضای تفاهم نامه با بسیج جامعه پزشکی، برنامه‌های مستمر پنجشنبه‌های آموزشی برای بالا بردن و بروز نگهداشتن اطلاعات حقوقی وکلا و بسیجیان حقوقدان، طرح تدوین کتب درسی از دوره ابتدایی با عنوان حقوق شهروندی و حقوق عامه برای فرهنگ‌سازی حقوقی از پایه ابتدایی، همایش‌های علمی متعدد، ارائه بسته‌های معیشتی برای زندانیان معسر، راه‌اندازی کانال‌های مجازی بسیج حقوقدانان و اتاق مشاوره حقوقی در این کانال‌ها را از جمله برنامه‌های مختلف اجرا شده طی ۲ ماه گذشته عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون در راستای عفو اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری، بیش از ۲ هزار نفر آزاد شده‌اند، گفت: یکی از مباحث جهاد تبیین، بیان فعالیت‌های دادگستری و بسیج حقوقدانان است که باید روی آن کار کرد و در کنار آن، فعالیت‌های اقتصادی که دادگستری و بسیج حقوقدانان انجام می‌دهند، در پژوهش، باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، با تاکید بر پیشقدم بودن بسیج درمسائل اجتماعی، افزود: در بحث احکام مجازات جایگزین حبس تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ۸ هزار و ۳۱ احکام جایگزین حبس داشتیم، اما به جای جرایم مالی مجازات‌ها باید به سمت مسائل دیگر سوق داده شود که در این خصوص پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

موسوی با بیان اینکه دادگستری فارس در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه‌ اول قرار دارد و فراتر از حد تعیین شده عمل کرده است، گفت: یکی از مواردی که باید روی آن توجه کنیم، بحث صلح و سازش به ویژه در پرونده‌های خانوادگی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اهمیت فعالیت بیشتر بسیج حقوقدانان اضافه کرد: طرح هر مسجد یک‌حقوقدان و قاضی در مدرسه با توجه به اثرگذاری مطلوب حتما دنبال شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58731

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.