• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی فارس؛

آغاز فرایند شماره گذاری کامیون‌های کشنده وارداتی در فارس 

  • کد خبر : 58506
  • 08 اسفند 1401 - 7:55
آغاز فرایند شماره گذاری کامیون‌های کشنده وارداتی در فارس 
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی فارس گفت: فرایند شماره گذاری کامیون‌های کشنده وارداتی پس از وقفه‌ای دو ساله و رفع موانع قانونی از سر گرفته شد.

به گزارش سحاب پرس، سرهنگ حسن زارعی گفت: نظر به وجود وقفه دوساله و جلوگیری از شماره گذاری کشنده‌های وارداتی به دلیل نیاز به ارائه برگ گواهی اسقاط یک دستگاه وسیله نقلیه سنگین و مشکلاتی که برای خریداران و دارندگان اینگونه وسائل نقلیه پیش آمده بود، منجر به صدور رای از دیوان عدالت اداری و اجازه قانونی شماره گذاری بدون دریافت گواهی اسقاط از آن مرجع صادر شد.

او افزود: دیدگاه پلیس راهور فراجا به حضور وسایل نقلیه سنگین در چرخه ترافیک، کمک به اشتغال زایی و راه‌اندازی کسب و کار برای اقشار جوان و پر انرژی، رونق حمل و نقل کشور، خروج کامیون‌های فرسوده از چرخه ترافیک، افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات، بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است و این پلیس تنها به دلیل اجرای قانون، مجاز به شماره گذاری نبود که با رفع موانع قانونی این امر تسهیل شده است.

زارعی عنوان کرد: مراکز شماره گذاری شماره یک و دو شیراز آماده ارائه خدمات به دارندگان این وسائل نقلیه است و کارکنان این مراکز حتی بعد از ساعت اداری و تا پاسی از شب که معمولا تا ساعت ۲۲ به طول می‌انجامد، مشغول ارائه خدمات هستند.

او در خصوص فرایند دریافت پلاک انتظامی، گفت: مالکین با در دست داشتن مدارک اعم از مدارک گمرکی، قرارداد با شرکت وارد کننده، مستندات مکاتبات اداری و مجوزهای ارسال شده از راهور فراجا، به مرکز شماره یک واقع در انتهای بلوار امیرکبیر مراجعه و ضمن دریافت نوبت و صدور کاردکس و فرم بازدید، به همراه کامیون خود به مرکز شماره دو واقع در بلوار خلیج فارس، خیابان سلامی جنوبی مراجعه و پس از بازدید و تایید اصالت وسیله نقلیه، مشخصات بر روی سامانه شماره گذاری ثبت و پلاک انتظامی به وی اختصاص و تحویل می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فرماندهی انتظامی فارس خاطرنشان کرد: فرایند این اقدام به ترتیب نوبت دهی و تا پایان سال شماره گذاری آنان به اتمام خواهد رسید و تقاضا داریم که مالکان اینگونه وسائل نقلیه با کارشناسان مرکز شماره گذاری در راستای تسریع در اقدامات لازم همکاری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58506

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.