• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع) استان فارس؛

تبیین مهدویت وظیفه همگان است/اعلام برنامه‌های نیمه شعبان در فارس

  • کد خبر : 58447
  • 06 اسفند 1401 - 15:05
تبیین مهدویت وظیفه همگان است/اعلام برنامه‌های نیمه شعبان در فارس
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع) استان فارس با تاکید بر اینکه تبیین مهدویت تنها وظیفه مسئولان و حوزویان نیست، گفت: تبیین معارف مهدوی، وظیفه همگان است.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق شنبه ۶ اسفند در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز که دشمنان مهدویت و شیعیان از فضای رسانه‌ای استفاده می‌کنند، رسانه‌های ما هم باید با زبان رسانه به تبیین مهدویت بپردازند.

او با بیان اینکه یکی از ارزشمندترین کارهای رسانه، انتقال مباحث معارف و دین به جامعه در راستای تقویت باورهای دینی است، افزود: اگر از ظرفیت رسانه برای رشد و شکوفایی معرفت استفاده نشود، سبب انحراف فکری خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)فارس همچنین با اشاره به لزوم تبیین موضوع عصر غیبت امام زمان (عج( اظهار کرد: امام حسین (ع) در خصوص لزوم تبیین در عصر غیبت فرموده‌اند که «حضرت صاحب الزمان (عج)، غیبتی دارد که گروه‌هایی در این غیبت مرتد می‌شوند و برخی بر اعتقادات خود می‌مانند».

حدائق عنوان کرد: دوستداران امام زمان (عج) مورد انتقاد و آزار توسط برخی قرار می‌گیرند و می‌گویند اگر مهدی بود تاکنون آمده بود که نمونه آن اقدامات داعش پلید با نگاه انحراف گونه است که چه جنایت‌ها که نکرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در این میان، رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین مهدویت دارند، چرا که دشمن در فضای مجازی برای تغییر سبک زندگی و تضعیف اعتقادات و باورها و کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در تلاش است و رسانه در این میان نقش مهمی دارد و تبلیغات گسترده دشمن را باید با رسانه پاسخ داد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع) فارس اضافه کرد: پیغمبر (ص) همواره در تولید شعار توحیدی تلاش می‌کردند و همین امر بر روحیه کفار اثر می‌گذاشت و درس مهمی از مکتب رسول الله (ص) است و امروز که دشمنان مهدویت و شیعیان از فضای رسانه‌ای استفاده می‌کنند، رسانه‌های ما هم باید با زبان رسانه به تبیین مهدویت بپردازند.

حدائق تاکید کرد: تبیین منتظر بودن واقعی برای امام زمان (عج)، وظیفه همگانی است و تبیین مهدویت تنها وظیفه مسئولان و حوزویان نیست بلکه تبیین معارف مهدوی، وظیفه تک تک ماست و رسانه‌ها برای آشنا کردن مردم با این حوزه باید تلاش کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان فارس گفت: این مرکز فرهنگی، بزرگداشت آغاز امامت امام زمان (عج) و میلاد امام عصر (عج) را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

او، از برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت نیمه شعبان توسط این بنیاد خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی، پیاده روی همگانی، شادپیمایی حماسه حضور با مشارکت تمام دستگاه‌ها و با مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برپایی موکب‌های خدمات رسانی از سه راه «نمازی» تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، نورافشانی در ۴۰ نقطه شهر شیراز، برپایی جشن مهدویت به مدت سه شب در مسجد وکیل شیراز، برگزاری جشنواره عطر مهربانی، برگزاری مراسم احیاء نیمه شعبان در تمام مساجد و بقاع متبرکه استان و حرم حضرت شاهچراغ (ع) را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

حدائق خاطرنشان کرد: اهدای خون به نیت سلامتی امام زمان(ع)، برگزاری جشن روز نیمه شعبان در کوه دراک شیراز، برگزاری جام ورزشی منتظران، برگزاری شب شعر مهدوی در تالار حافظ، جشن دهه مهدویت با محوریت حضرت شاهچراغ (ع) با حضور سخنرانان ویژه و … هم از سایر برنامه‌های نیمه شعبان است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع) فارس گفت: دوره آموزشی «زن، زندگی، آزادی» هم ویژه دانش آموزان دختر متوسطه با حضور اساتید مهدویت هم پیش‌بینی شده شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58447

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.