• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز؛

آغاز طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها در شیراز

  • کد خبر : 58407
  • 06 اسفند 1401 - 13:18
آغاز طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها در شیراز
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها از نیمه اسفندماه امسال آغاز خواهد شد و طی آن خودروهای فاقد معاینه فنی نیز شناسایی می‌شوند.

هادی شه‌دوست شیرازی شنبه ۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها مقدمه‌ای برای اجرای طرح محدوده کم آلاینده ( LEZ) خواهد بود و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ارشادی است، گفت: مالکان خودروها باید برای پیشگیری از اعمال جرائم قانونی، نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بیان جزییات این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده توسط این معاونت و پس از تایید پلیس راهور، گزینه ثبت تخلف خودروها شناسایی و پیامک مراجعه به معاینه فنی برای خودروهای متخلف ارسال می‌شود.

او ادامه داد: براساس مصوبه شواری شهر شیراز از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر بررسی و توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این کنترل هوشمند توسط دوربین‌های کنترل ترافیک و با هدف کاهش آلایندگی و ارتقا سطح سلامت و ایمنی شهروندان صورت خواهد گرفت.

شه‌دوست شیرازی همچنین اجرای موفق این طرح را گامی برای رسیدن به هوای پاک و آغاز طرح محدوده کم آلاینده در سال ۱۴۰۲ اعلام و اضافه کرد: این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی برای کنترل وکاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست که کنترل هوشمند معاینه فنی یکی از بخش‌های آن محسوب خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58407

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.