• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
استاندار فارس؛

مرکز تحقیقات و درمان پزشکی بازساختی در شیراز راه اندازی می شود

  • کد خبر : 58392
  • 06 اسفند 1401 - 7:56
مرکز تحقیقات و درمان پزشکی بازساختی در شیراز راه اندازی می شود
استاندار فارس با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، شاهد رشد قابل توجهی در زمینه دانش پزشکی و زیرساختها بوده‌ایم، از برداشته شدن گام‌های اولیه برای ایجاد مرکز تحقیقات و درمان پزشکی بازساختی در شیراز خبر داد.

دکتر محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه هم اندیشی حمایت از راه اندازی مرکز تحقیقات و درمان سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، ضمن تبریک اعیاد پرخیر و برکت ماه شعبان؛ میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، میلاد حضرت اباالفضل(ع) و روز جانباز و همچنین میلاد امام سجاد (ع)، گفت: فارس از دیرباز و همیشه، در طول تاریخ در امور خیریه، پیشتاز بوده است‌.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، ایمانیه با اشاره به اینکه خیرین حوزه سلامت این استان، همواره خوش درخشیده اند، افزود: هزاران میلیارد تومان برای احداث موسسات درمانی و تشخیصی و ارائه خدمات سلامت به مردم استان و ایران اسلامی از جانب ایشان تامین شده است.

وی با بیان اینکه امروز افتخار میزبانی یکی از دانشمندان و اساتید برجسته کشور در عرصه پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی را داشتیم، اضافه کرد: علم پزشکی در آینده ای نزدیک به طرف پزشکی بازساختی خواهد رفت؛ مهندسی بافت، سلول های بنیادین، پزشکی تشخیصی، ژن درمانی و علوم اعصاب بصورت ویژه مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

ایمانیه با تاکید بر اینکه علوم، روز به روز گسترش بیشتری می باید، اضافه کرد: کشور ما در عرصه پزشکی، بویژه بعد از انقلاب خوش درخشیده لذا شایسته نیست که در عرصه‌ سلول های بنیادی و بازساختی پزشکی دچار عقب ماندگی شود.

وی ادامه داد: با حضور صاحبان سرمایه، استاد ملک حسینی، خیرین، برخی از مسولین دستگاه های اجرایی استان، اساتید نخبه و دانشمند، جلسه ای  تشکیل شد و ضمن ارائه گزارشی مبنی بر اهمیت پزشکی بازسااختی وسلول های بنیادی، برنامه های مدنظر به منظور ایجاد، توسعه و گسترش این حوزه با مدعوین بزرگوار در میان گذاشته شد.

استاندار فارس با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای قدم اولیه ایجاد این مرکز برداشته شده است، افزود: در این جلسه خیرین محترم متعهد شدند اعتبار لازم برای اجرای فاز اول این پروژه را اختصاص دهند.

ایمانیه ادامه داد: با توجه به اهمیت و نگاه موجود در بین خیرین استان، امیدواریم با عنایت خداوند متعال این کار به نتیجه خوب و ارزشمندی برسد.

استاندار فارس بر حمایت و همکاری دولت در همه شاخه ها خصوصا فراهم سازی زمینه‌ی فعالیت ها، تاکید و اضافه کرد: دولت همیشه زمینه های فعالیت را فراهم می کند اما در عرصه های سلامت، بویژه در کشورهایی که در موضوع سلامت کارهای برجسته و شاخص انجام داده اند، خیرین همواره ، پیشتاز بوده اند.

وی به فعالیت های مجمع خیرین سلامت استان اشاره کرد و گفت: در بسیاری از پروژه های حوزه سلامت استان، زیرساخت ها توسط خیرین فراهم شده و مرحله‌ی تجهیز، اداره و پیگیرهای لازم برای اجرا و قرار گرفتن در مسیر خدمت رسانی به عموم مردم، توسط دولت انجام می شود.

مسئول ارشد اجرایی استان به همکاری تمام دستگاه های دولتی فارس برای به ثمر رسیدن این اقدام ارزشمند تاکید و اضافه کرد: این طرح، پروژه ای نیست که یکساله تمام شود ، باید ده ها سال ادامه یابد و به یک مرکز بزرگ بین المللی تبدیل شود، در نتیجه به هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ایمانیه با اشاره به اینکه در قدم اول اعتبار مورد نیاز به لطف نیک اندیشان حوزه سلامت، تامین شد، افزود: یکی از اهداف تعیین شده این است که در عرض ۳ سال قدم اول به نتیجه برسد، بنابراین برنامه ریزی شده تا از ابتدای سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز شود و پایان ۱۴۰۴ گام نخست این طرح ملی به سرانجام برسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58392

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.