• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

مهندس شهید شاخص سال ۱۴۰۲ فارس معرفی شد

  • کد خبر : 58114
  • 03 اسفند 1401 - 7:35
مهندس شهید شاخص سال ۱۴۰۲ فارس معرفی شد
آئین تجلیل از مهندسین برتر و شهدای مهندس در راستای برگزاری رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری در شیراز برگزار و در این مراسم شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش سحاب پرس، فرمانده سپاه فجر فارس سه‌شنبه دوم اسفندماه در این مراسم ضمن تبریک اعیاد رجب و شعبان، با بیان اینکه هرجا که خداوند در قلب جای داشته باشد، بشر کارش را درست انجام می‌دهد، اظهار کرد: اگر خدا از قلب برود، هر کاری از دست بشر علیه بشر بر می‌آید.

سردار یدالله بوعلی با بیان اینکه همه انسان‌ها به نحوی متکی به خدا هستند، خاطرنشان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که بناهای آن قرن‌ها قدمت دارد.

او با اشاره به قدمت بناهای مقدس که با نیست خدایی ساخته شده است، گفت: در بحث مهندسی، متأسفانه کسانی ساختمان می‌سازند که پول بیشتری داشته باشند و مهندس تنها نظارت می‌کند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مشکل این روزها در بحث ساخت و ساز، عوض شدن جای سازنده و مهندس است، عنوان کرد: در بحث مهندسی و ساخت بنا همه چیز دست مهندسین نیست و پیمانکاران هم عموما تخصصی ندارند به همین دلیل برخی بناها امنیت کافی را ندارند.

بوعلی، هنر بسیج مهندسین را این دانست که کار را به سمتی ببرد که آنکه تخصص دارد، اختیارات بیشتری داشته باشد تا بناها ایمن شوند.

سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس در این برنامه اظهار کرد: مهندسین، انسانهای با ارزشی در جامعه هستند و اگر حادثه‌ای رخ دهد و خسارتی به بار ‌نیاید، ارزشش بیشتر پدیدار می‌شود.

افزایش ۳۰۰درصدی بودجه شهرداری شیراز

شهردار شیراز هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه باید اخلاق حرفه‌ای را حراست کنیم، بیان کرد: مهندسین باید انتظاراتی که در راستای اخلاق حرفه‌ای از آنان انتظار می‌رود را توجه داشته باشند.

محمدحسن اسدی، با تاکید بر نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ها، گفت: خدمت به مردم از هر کاری بالاتر است.

اسدی با اشاره به جایگاه نظام مهندسی فارس در کشور، بر حفظ این جایگاه تاکید و تصریح کرد: اگر در یک کلان‌شهر زلزله بزرگ بیاید در صورت داشتن ساختمانهای غیرمناسب، دامن جامعه را تا سالها می‌گیرد.

او با بیان اینکه کار ما خالی از عیب و نقصی نیست، از مهندسین خواست ایرادات وارد بر کارهای تخصصی شهرداری را گوشزد کنند تا روز به روز این ایرادات کمتر شود.

شهردار شیراز با اشاره افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه شهرداری این کلانشهر در سال آینده، به عنوان کرد: در هیچ کلان‌شهری تاکنون بودجه هیچ شهرداری ۱۰۰ دزصد افزایش نداشته، و این افزایش بودجه برای شهرداری شیراز که عمده آن هم عمرانی است، زمینه را برای خدمات شهرداری و عمرانی به شهروندان فراهم‌ کرده است.

به گزارش سحاب پرس، در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از خانواده شهید شاخص سال ۱۴۰۱(شهید روزیطلب)؛ شهید مهندس غلامعباس فروزنده به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58114

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.