• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)؛

جشنواره جبرئیل امین در شیراز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 58108
  • 02 اسفند 1401 - 18:32
جشنواره جبرئیل امین در شیراز برگزار می‌شود
مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن با عنوان "جبرائیل امین" پنج‌شنبه چهارم  اسفند و همزمان با اعیاد شعبانیه، در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی سه‌شنبه دوم اسفند در یک کنفرانس خبری که به میزبانی جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایکنای فارس، برگزار شد، با بیان اینکه تعظیم شعائر الهی از دستورات قرآن است، گفت: قرآن کریم خود بزرگترین شعائر الهی است.

او همچنین با بیان اینکه تجلیل از حافظ قرآن در واقع تجلیل از خود قرآن است، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جبرئیل امین در راستای تعظیم شعائر الهی است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه کسی که حافظ قران را تکریم کند در واقع خداوند را تکریم کرده است، افزود: اساسی‌ترین راه حل مشکلات در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی جامعه، محور قرار گرفتن قرآن کریم و انس و توجه جامعه به دستورات این کتاب الهی است.

این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به دلیل دوری از قران و عدم عمل به دستورات آن است.

او همچنین بیان کرد: بیستیمن حشنواره جبرئیل امین پنج‌شنبه چهارم اسفند از ساعت هشت صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار و از ١٧٢ حافظ قران که طی یکسال گذشته در شعب موسسه بیت‌الاحزان سراسر کشور موفق به حفظ قرآن شده‌اند، تجلیل می‌شود.

مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیاان اینکه نیمی از این حافظان در ١۶ مرکز شبانه روزی و نیمی دیگر در شعب روزانه به حفظ قرآن نائل شده‌اند، رده سنی این حافظان را جوان و نوجوان اعلام کرد.

شاهسونی با اشاره به اینکه سخنرانان مراسم یاد شده، مسئولان کشوری و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد و مقامات ارشد استان فارس خواهند بود، نسبت با همراهی جمعیت کثیری از مخاطبان، علاقه‌مندان، حافظان و فراگیران قرآنی در این مراسم ابراز امیدواری کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس نیز در این نشست بیان کرد: مایه افتخار است که به عنوان یک نهاد انقلابی در خدمت قرآن کریم هستیم و این خدمت موجب عزت و آبرو برای ماست.

امیرحسین استقلال با بیان اینکه موسسه قرآنی بیت‌الاحزان مجموعه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود که موحب آبروی جامعه قرآنی استان است، گفت: این موسسه خدمات ارزشمندی طی این سال‌ها به حافظان قرآن ارائه کرده و بزرگترین جامعه حافظان قرآن را در کشور سازماندهی آموزشی داده است.

او مسئله خدمت به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی برای جهاددانشگاهی را مسئله‌ای اساسی و کلیدی ذکر و عنوان کرد: در این راستا سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور که مجموعه‌ای پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و هم خبرگزاری‌های فعال را در خود جای داده، راه‌اندازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اولویت فعالیت‌های این مجموعه در حوزه فرهنگ را فعالیت قرآن محور عنوان و مجددا خاطرنشان کرد که میزبانی این نشست برای ما مایه افتخار بوده و امید است بیش از پیش در خدمت مجموعه بیت‌الاحزان باشیم و از حرکت ارزشمند آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58108

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.