• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
نائب رئیس شورای شهر شیراز؛

شهرداری شیراز از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند

  • کد خبر : 57966
  • 30 بهمن 1401 - 22:33
شهرداری شیراز از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند
نائب رئیس شورای شهر شیراز تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در راستای توسعه اقتصادی شهر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

محمدتقی تذروی یکشنبه ۳۰ بهمن در صحن علنی شورای شهر شیراز خطاب به شهردار این کلانشهر، گفت: در روزهای پایانی سال قرار داریم؛ سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” مزین شد و پیرو منویات ایشان و در راستای تحقق این شعار در سطح کشور از همان ابتدای سال راهکارهایی ارائه و گام‌های موثری برداشته و اقداماتی انجام شد.

او ادامه داد: کلانشهر شیراز نیز در این زمینه گام‌های موثری برداشته که از جمله آن می‌توان به اعمال مشوق‌هایی در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان و ارتقاء سطح علمی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد.

نائب رئیس شورای شهر شیراز پیشنهاد کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در راستای توسعه اقتصادی شهر و برای تامین درآمد پایدار پیوسته در سرلوحه کار شهرداری قرار گیرد و به صورت مستمر در سال‌های آتی چند درصد از بودجه شهرداری به حوزه حمایت از این شرکت‌ها اختصاص یابد.

تذروی در خصوص چرایی این پیشنهاد، گفت: شهرداری نیازمند همکاری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه خدمات شهری از جمله فضای سبز، حمل و نقل عمومی، جمع آوری پسماند و عمران شهری و همچنین همکاری در حوزه مقاوم سازی ساختمان‌ها و تقویت ایمنی زیر ساخت‌های شهری برای مقابله با زلزله و مدیریت بحران است، در این راستا نیازمند شناسایی فناوران و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

عضو شورای شیراز خاطرنشان کرد: همچنین نیاز است یک مجموعه به عنوان پل ارتباطی میان شرکت‌های دانش بنیان و شهرداری معرفی شود و این شرکت‌ها ظرفیتپها و توانمندی‌های خود را به شهرداری ارائه ومعرفی کنند.

تذروی با اشاره به نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب شده در شهرداری‌ها، معاونت‌ها و سایر سازمان های وابسته به عنون وظایف ذاتی شوراهای شهر، گفت: شاهد مصوب شدن طرح‌ها و تصمیماتی هستیم که متاسفانه تعداد زیادی از آن‌ها به دست فراموشی سپرده شده است. بنابراین پیشنهاد می‌شود در سال ۱۴۰۲ به مدت یک ماه فعالیت همه کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و جلسات صحن شورا تعطیل و به پیگیری مصوبات و تصمیمات ادوار گذشته تاکنون توسط یک هیئت پرداخته شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57966

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.