• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

راه‌اندازی اتاق تمیز برج پژوهشی محمدرسول‌الله(ص) شیراز

  • کد خبر : 57588
  • 24 بهمن 1401 - 15:18
راه‌اندازی اتاق تمیز برج پژوهشی محمدرسول‌الله(ص) شیراز
طی مراسمی و با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان رئیس‌جمهور، استاندار فارس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول‌الله(ص) افتتاح شد.

شامگاه یکشنبه ۲۳ بهمن و با حضور دکتر روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی؛ معاون علمی رئیس جمهور، دکتر محمدهادی ایمانیه؛ استاندار فارس و مسئولان علوم پزشکی شیراز، بهره‌برداری از اتاق تمیز برج پژوهش و فناوری حضرت محمدرسول‌الله(ص) این دانشگاه، آغاز شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از علوم پزشکی شیراز، معاون رئیس جمهور، پس از بازدید مجموعه برج پژوهش و فناوری محمدرسول‌الله(ص) شیراز، ضمن ابراز رضایت مندی از تولیدات محصولات دانش بنیان در فارس، از خرید خدمات اتاق تمیز این برج برای راه‌اندازی و توسعه پارک سلامت اعلام حمایت کرد.

دهقانی‌فیروزآبادی حمایت‌های خود را منوط به مدل اقتصادی مناسب دانست و بر توسعه فناوری های کاربردی تاکید کرد و ضمن اشاره به زیرساخت‌های عظیم موجود در استان فارس، وحدت نهادها و سازمان‌های اجرایی برای توسعه علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست ‌جمهوری در ادامه از غرفه محصولات فناورانه سلامت محور تعدادی از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت فارس نیز بازدید و در نشست هم‌اندیشی با اساتید و فعالان علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت کرد.

رئیس علوم پزشکی شیراز در نشست هم اندیشی با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست ‌جمهوری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال با شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، حمایت از توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت در فارس را از دغدغه‌های مسئولان دانشگاه عنوان کرد.

دکتر سید وحید حسینی  با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، از ابتدای امسال تاکنون، افزود: در این نشست‌ها که به صورت هفتگی برگزار و دغدغه‌ها و چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت فارس بررسی و پیرامون راهکارهای رفع آن و حمایت از این برنامه، هم اندیشی می‌شود.

حسینی با اعلام اینکه زمین مناسبی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر صدرا، به توسعه شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است؛ از معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست ‌جمهوری خواست تا ضمن حمایت در ساخت این مجموعه، از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در راستای توسعه تولیدات محصولات سلامت محور در فارس نیز حمایت شود.

او ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون پروژه راه‌اندازی اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله(ص) از آغاز تاکنون افزود: برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای ۱۰ طبقه است و بیش از ۶۰ مرکز تحقیقاتی سلامت محور در آن فعالیت دارد که با راه‌اندازی این اتاق تمیز، فعالیت‌های این مجموعه پژوهشی و فناورانه، گسترش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح این پروژه را گامی به سوی تسریع در روند تولید محصولات فناورانه، تاسیس، راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دانست و عنوان کرد: ساخت، تجهیز و راه‌اندازی این اتاق تمیز با مشارکت دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

اتاق تمیز، زیرساختی برای توسعه دانش مهندسی بافت و سلول درمانی در شیراز

رئیس برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص) و دبیر شورای عالی مراکز تحقیقاتی دانشگاه نیز گفت: تربیت نیروی انسانی متبحر در حوزه سلول درمانی و مهندسی بافت، توسعه پژوهش‌های مرتبط، تولید محصولات فناورانه و توسعه و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان این حوزه، از جمله اهداف راه‌اندازی اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله(ص) در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

دکتر نگار آذرپیرا، راه‌اندازی این اتاق تمیز را زیرساختی مهم برای تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان حوزه مهندسی بافت و سلول درمانی برشمرد و گفت: بهره گیری از اتاق تمیز، دانش و نیروی انسانی موجود در برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص)، موجب سرعت بخشیدن به روند تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان حوزه سلامت نظیر محصولات درمانی مرتبط با استخوان، مفاصل، چشم و پوست، همچنین توسعه خدمت رسانی به بیماران این حوزه می‌شود.

آذرپیرا خاطرنشان کرد: ساخت این مجموعه با مساحت ۲۳۰ متر مربع، طی قراردادی که از سال ۱۳۹۵ بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف فعالیت در حوزه سلول درمانی و مهندسی بافت بسته شد، انجام شد.

به گزارش ایسنا، اتاق تمیز(clean room) به محیط داخلی برخی فعالی‌ ها و صنایع مانند بیوتکنولوژی، پزشکی و داروسازی اطلاق می‌شود که در روند تولید محصولاتی نظیر دارو، مواد غذایی و محصولات آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. در اتاق تمیز محیط استریل با امکان کنترل دقیق پارامترهای مختلف برای محصولات تولیدی فراهم می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57588

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.