• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

افتتاح مرکز همکاری‌های فناور جهاددانشگاهی فارس

  • کد خبر : 56911
  • 19 بهمن 1401 - 20:35
افتتاح مرکز همکاری‌های فناور جهاددانشگاهی فارس
در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مرکز همکاری‌های فناوری و دفتر ارتباط با صنعت جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز افتتاح شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، چهارشنبه ۱۹ بهمن در مراسم افتتاح مرکز همکاری‌های فناوری و دفتر ارتباط با صنعت، به خبرنگاران گفت: این اقدام با هدف کاهش فاصله بین نیازها و ظرفیت‌های صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

امیرحسین استقلال ادامه داد: جهاددانشگاهی با هدف نزدیک کردن آموزش و پژوهش‌های دانشگاهی با نیازهای بخش صنعت و تبدیل دستاوردها به فناوری و در راستای کمک به حل مسائل کشور، این اقدام را پایه ریزی و اجرا کرده است.

استقلال اضافه کرد: شکل‌گیری این دفتر که توان و ظرفیت تبدیل آموزش‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی به محصولات کاربردی در جامعه و صنعت را دارد، تحرکی را در تسهیل، برقراری و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه امروز نیازمند یک تسهیل‌گر برای عهده گرفتن امور تخصصی در این زمینه هستیم، گفت: نیازمند تسهیلگری هستیم تا بتواند ارتباط بین عرضه کننده و متقاضیان پژوهش و فناوری را تقویت کند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه سازوکار جدید خصوصی خواهد بود و پایداری آن از یک سو به برقراری ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه و از سویی موفقیت در انعقاد قراردادهای پژوهش و فناوری، منوط است، بیش از پیش برای رفع نگرانی‌ها و مسائل مرتبط تلاش می‌کند.

استقلال خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این تسهیلگر تلاش می‌کند تا بتواند با گام‌های موفق خود، از طریق به هم رسانی ظرفیت‌ها و نیازهای دانشگاه و صنعت، منتفع شود لذا اقدامات هدفمندتر و اثرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56911

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.