• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

نقش موثر تدوین به‌موقع مقررات در روند پیشرفت حوزه سلامت همراه

  • کد خبر : 55904
  • 04 بهمن 1401 - 20:33
نقش موثر تدوین به‌موقع مقررات در روند پیشرفت حوزه سلامت همراه
مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر اهمیت توجه به تدوین مقررات و آئین‌های موردنیاز، به عنوان محوری برای توسعه حوزه سلامت همراه تاکید کرد.

دکتر محمود نجابت سه‌شنبه چهارم بهمن در افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی “سلامت همراه” گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همت اساتید این دانشگاه، از سال ۱۳۹۴-۱۳۹۳ به این عرصه تاثیرگذار ورود کرد و این در حالی بود که سازمان جهانی بهداشت از سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ میلادی، سلامت دیجیتال و سلامت همراه را به عنوان سند راهبردی به بخش های مختلف سلامت دنیا توصیه کرد.

مشاور عالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این رویکرد را نشان دهنده ضرورت آینده نگری در مسیر تحولات حوزه سلامت خواند که باید در همگامی با توسعه علمی و خدمت رسانی نوین مورد توجه قرار گیرد.

او اظهار کرد: همزمان با این پیشرفت‌ها، باید مقررات و آیین نامه های در حوزه سلامت همراه نیز پیش بینی و تبیین شود تا نه تنها توقفی در این حوزه پیش نیاید، بلکه موجب سرعت و رشد این حوزه شویم.

نجابت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای نظام مند شدن فضای مجازی کشور، تاکید کرد: تلاش شده تا زمینه ای فراهم شود که شیراز به عنوان مرکزی پیشرو در حوزه سلامت همراه در کشور، در این زمینه راهگشا بوده و موجبات ارتقای سلامت جامعه را فراهم سازد که در این مسیر باید از ظرفیت فضای مجازی و دیجیتال در حوزه علمی و سلامت کشور استفاده کرد.

او با قدردانی از تلاش اساتید، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز، اقدامات نوین انجام شده را در سلامت کشور موثر خواند و ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه نتیجه این رویداد علمی، افزایش درخشش شیراز و این دانشگاه در جامعه علمی و حوزه سلامت باشد، به ابعاد مختلف مقوله سلامت که توجه به مسایل اجتماعی را نیز شامل می شود، اشاره و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تسهیلگر، حامی، مشوق و کمک کننده حوزه سلامت همراه است.

نجابت با بیان اینکه در دوره های پیشین این رویداد علمی، پیش از هر گونه تحولی در نظام سلامت، مقررات و تاثیرات اخلاقی و اجتماعی این حوزه بر جامعه بررسی شده است، ادامه داد: با توجه به نقطه قوت، تلاش و پیشرفت این مسیر، همیشه چالش‌هایی نیز در تحولات جدید همراه بوده است و روند فزاینده رشد و سرعت تحولات سبب می شود تا از پرداختن به چالش‌ها باز بمانیم.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دست اندرکاران برگزاری این همایش خواست تا با پیش بینی به موقع چالش های این مسیر و بهره مندی از راهنمایی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، زمینه ای فراهم شود تا مقررات و برنامه های متناسب با آن تبیین و عملیاتی شده و مسیر حرکت در این عرصه، دچار اختلال نشود.

پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت همراه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز سه شنبه چهارم بهمن، با حضور اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران، علاقه‌مندان حوزه سلامت همراه و شماری از مسئولان اجرایی شیراز و فارس، آغاز به کار کرد و تا ششم بهمن ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55904

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.