• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
شهردار منطقه ۶ شیراز؛

رفع مشکل ترافیک و آسفالت تا بهبود سرمایه‌گذاری و خدمات

  • کد خبر : 55840
  • 03 بهمن 1401 - 19:32
رفع مشکل ترافیک و آسفالت تا بهبود سرمایه‌گذاری و خدمات
شهردار منطقه ۶ شیراز، وعده داد که به زودی مشکل ترمیم و بهسازی آسفالت در محدوده‌ای از کمربندی در پل حسین‌آباد، ترافیک ورودی معالی‌آباد، ایمنی تردد عابران در مقابل مراکز تجاری واقع در بلوار پرستار و ... رفع و البته بسته‌های جدید سرمایه‌گذاری در این منطقه به ظاهر برخوردار، مرتفع شود تا ساکنان این محدوده هم طعم خدمات شهری را بعد از سال‌ها، بچشند.

منطقه ۶ شهرداری شیراز، در نگاه عامه مردم این کلانشهر و حتی بسیاری از ایرانیانی که شیراز را می‌شناسند، جزو نقاط برخوردار ثبت شده است، حال آنکه تا حدود یک و نیم سال قبل، ساکنان این محدوده به واسطه یدک کشیدن عنوان منطقه برخوردار از بسیاری خدمات محروم بودند و تا امروز هم متحمل هزینه‌هایی نظیر ترافیک، کمبود معابر امن تردد عابر پیاده، مشکلات ناشی از آسفالت و …. هستند.

این منطقه که از سال ۱۳۷۲ در حد انتهای شمال غربی شهر شیراز راه اندازی شد، مساحتی حدود ۲۵۰۰ هکتاری و محدوده خدماتی ۱۱۴۸ هکتاری را در بر گرفته و حدودش از سمت شمال شهرک جوادیه و پردیس و کوه‌های مشرف منصورآباد و بلوار شهید چمران، از سمت جنوب اراضی جبل دراک تا میدان رودکی و از سمت شرق خیابان ایمان شمالی و جنوبی و میدان قصردشت است.

یکی از دلایل برخوردار خواندن این منطقه، قرارگرفتن بخشی از اراضی مرغوب و باغ‌های قصردشت در آن است؛ البته بافت محدوده منطقه شش، نوساز و محصول توسعه شهری طی سه دهه اخیر به سمت شمالغرب شیراز است.

وجود دسترسی‌های مناسب، احداث مجموعه‌های آپارتمانی، هوای مناسب به واسط وجود باغ‌هایی که طی این سه دهه بخش اعظم آن تبدیل به ساختمان شده و ….. این منطقه به دلایل مختلف نظیر موقعیت جغرافیایی، هسته اولیه شکل‌گیری، زمان شکل‌گیری و گسترش، نبود طرح‌های تفکیکی مناسب در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب و سرعت گسترش و … وضعیت کاملا متفاوتی نسبت به سایر نقاط شیراز دارد و همین تفاوت‌ها، معضلاتی را در درون آن ایجاد کرده و گسترش داده است که تنها ساکنانش درگیر آن هستند.

مسعود قادری، شهردار منطقه شش دوشنبه سوم بهمن بعد از حدود یک سال که قرار بود بازدیدی از منطقه با حضور خبرنگاران انجام شده و مشکلات احصا و اقدامات بیان شود، بار دیگر در یک نشست خبری شرکت کرد.

قادری با بیان اینکه ٧٠ درصد آسفالت کمربندی شیراز بر عهده شیراز و ٣٠ درصد در تعهد اداره کل راه و شهرسازی است، وعده داد که کار ترمیم و بهسازی آسفالت در محدوده‌ای نه چندان طولانی از کمربندی حد فاصل شهرک جوادیه تا ابتدای ورودی حسینی الهاشمی، انجام شود.

او با بیان اینکه پیشنهاد افزایش ضابطه پهنه سجادیه مطرح شده و در صورت تصویب شورا و کمیسیون ماده ۵ امکان آن با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب، فراهم خواهد شد، افزود: در بحث تعریف ورودی خیابان شهید رضایی نیز امکان کندرو ثانوی وجود ندارد اما بحث ایجاد یک مسیر دسترسی جدید به این خیابان در دست مطالعه قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۶ شیراز همچنین در خصوص سرانه فضای سبز این منطقه هم گفت: در حال حاضر سرانه سبز منطقه ٣۴ مترمربع است که سرانه مناسبی محسوب می‌شود اما بدون احتساب باغ‌ها، این سرانه ١٣ متر مربع است.

قادری تصریح کرد: با توجه به تملک بخش عمده‌ای از باغ‌های قصردشت در این محور، پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های بسیار خوبی مناسب با نیازهای منطقه در این باغ‌ها تعریف شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر این منطقه دارای کمترین میزان افزایش سرانه ورزشی است و باید در این حوزه بسته‌های سرمایه گذاری متعددی تعریف شود.

شهردار منطقه ۶ شیراز در خصوص احداث پل عابر پیاده در جلوی مجتمع نگین هم گفت: اینکه گفته می‌شود به دلیل اعمال نفوذ برخی مالکین در این منطقه پل عابر پیاده اجرا نشده است، صحت ندارد؛ ما از حق و حقوق مردم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

قادری با ببان اینکه در حال حاضر در این محور بحث آرام سازی و ایمن سازی با اجرای سنگفرش مطرح است، عنوان کرد: در صورتی که پلیس راهور این مسئله را تایید کند، سنگفرش خیابان وارد فاز اجرایی خواهد شد.

او همچنین در خصوص وضعیت ترافیک در این منطقه هم گفت: بخش عمده‌ای از ترافیک و کندی عبور و مرور به دلیل وجود آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی منطقه است. در حال حاضر ٨۶ مدرسه غیرانتفاعی در سطح منطقه ۶ مشغول به فعالیت آموزشی است.

شهردار منطقه ۶ شیراز خاطرنشان کرد: سال آینده مدرسه مهرتابان که ترافیک زیادی را در محور قصردشت ایجاد می‌کند، جابجا خواهد شد.

قادری همچنین از تعریف پروژه‌های متعدد سرمایه گذاری و اقتصادی در سطح منطقه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها عمدتا در حوزه فرهنگی، ورزشی و خدماتی تعریف شده است.

او همچنین به آغاز عملیات اجرایی پارک ٢۵ هکتاری رها اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت با پیمانکار مربوطه این پارک، به باغ پرندگان تبدیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به مسیر پیاده راه شهید رمضانی به طول ٣ کیلومتر اشاره کرد و گفت: متاسفانه این پروژه به دلیل ضعف پیمانکار دارای پیشرفت مناسبی نیست.

قادری همچنین با بیان اینکه دوربرگردان بولوار چمران در محور نیایش در اواخر بهمن ماه افتتاح می‌شود، گفت: عقب نشینی مسجد شهید دستغیب و تجاری‌های اطراف آن در محور معالی آباد نیز تعیین تکلیف و عرصه و اعیان تجاری آن به شهرداری واگذار شده است.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری به دنبال برنامه ریزی برای پرداخت حق کسب و پیشه و سایر حقوق متعارف است و پس از قیمت گذاری توسط کارشناس رسمی دادگستری، مقدمات بازگشایی این مسیر انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ شیراز در پایان با بیان اینکه این منطقه از لحاظ درآمدی بین سایر مناطق در رتبه چهام قرار دارد، گفت: ٧٢ درصد بودجه تکلیفی این منطقه تاکنون جذب شده و پیش‌بینی می‌شود کل بودجه تکلیفی تا پایان سال جذب شود.

معاون عمرانی منطقه شش شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه بودجه مصوب این منطقه ٢٣٠ میلیارد تومان است، گفت: برای این اعتبار ٧٢ پروژه و زیر پروژه تعریف شده است.

محمد ساسانی همچنین با بیان اینکه ١٢ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال آماده کلنگ زنی است، افزود: آسفالت ریزی به میزان٧٢ هزار مترمربع، ٧ هزار متر لوله گذاری آبهای سطحی، اجرای ٣٢ هزار مترمربع زیرسازی معابر، انجام ٣۵۵٠ متر مربع تک لبه گذاری و جدول و اجرای ٢۶٠ مترمربع دیوار سنگی حائل از تعهدات عمرانی این منطقه بوده است.

او از ساماندهی اصلاح هندسی ترافیکی در خیابان‌ها و معتبر مطنقه اشاره کرد و گفت: خیابان ٢٠ متری مجاور جبل دراک به طول ۵ کیلومتر در حال اجراست و ساماندهی رودخانه خشک و نهراعظم در مرحله طراحی قرار دارد.

معاون خدمات شهری این منطقه نیز مجموع بودجه ان معاونت را ۶٠ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار در حوزه تاسیسات فضای سبز، ٢٢ پروژه امور شهری و تاسیسات هزینه خواهد شد.

سجاد بدیهی افزود: ۵ هزار و ١٠٧ مترمربع چمن و گلکاری و ١١ هزار و ۶۶٩ اصله درخت و درختچه در سال جاری در منطقه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55840

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.