• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه:

از مهرماه سال گذشته تا شهریور امسال ۸۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان فارس خسارت وارد شده است

  • کد خبر : 55594
  • 28 دی 1401 - 15:11
از مهرماه سال گذشته تا شهریور امسال ۸۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان فارس خسارت وارد شده است
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:خسارت ناشی از سیل در سال زراعی جاری به کشاورزان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بیشتر در بخش‌های جنوبی اتفاق افتاده است.
نادر محمودی رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورری استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه سال زراعی از مهر۱۴۰۰ آغاز شده تا شهریور ۱۴۰۱ که  دو مرحله خسارت سیل را داشته ایم گفت: خسارت سیل سال زراعی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است همچنین این خسارت‌ها در بخش‌های شهر‌های جنوبی اتفاق افتاد که عمدتا واحد‌های دامی،بخش‌های زراعی و زیرساخت‌ها بود.
وی افزود:خسارت مرداد ماه به کلیه زیر بخش‌ها و شهرستانها، بالغ بر  ۵ هزار میلیارد تومان بود که جمع‌بندی و ارزیابی کرده و به استانداری رسانده و نامه استانداربه وزارت کشور ارسال شده و در هیئت دولت مصوبه گرفته و در پایان تخمین و تامین اعتبار می‌شود.
محمودی در ادامه تصریح کرد:در سیل مرداد ماه چون حجم خسارات بالا بوده است این مصوبه را گرفته و تامین اعتبار شده دستور العمل دریافت گردید، امیدواریم در اولین فرصت پرداخت شود.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورری استان فارس با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰قریب به ۱۲میلیارد تومان خسارت‌های خشکسالی داشته‌ایم، همچنین این خسارت جز یکی ازعظیم‌ترین خسارت‌ها به کل استان فارس بوده است اظهار کرد:این خسارت هنوز تامین اعتبار نشده و منتظر تا ابلاغ شود که بتوانیم نسبت به باز‌سازی خسارت‌ها را جبران کنیم.
وی با اشاره به خسارت‎های موردی شامل باد، طوفان،تگرگ، عنوان کرد: بعضی کشاورزان تحت پوشش بیمه هستند و برخی خیر که حدود ۲۰ در صد از زیر بخش‌های ما تحت بیمه قرار می‌گیرند عمدتا بر اساس گزارش صندوق ییمه بالغ بر بیش از ۵۰۰میلیارد تومان غرامت ارزیابی شده صندوق بیمه بوده که حدود۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
محمودی در ادامه افزود:کشاورزانی که بیمه نیستند کار ما را مشکل می‌کنند چرا که در گیر مخاطرات زیادی می‌شوند از جمله سیل، خشکسالی،طوفان، آتش‌سوزی و زلزله، پس بهتر است کشاورزان زیر بخش‌های تولیدی خودر را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا اگر خسارتی وارد شد با پیگیری‌هایمان خسارت‌ها را جبران کنیم و به چرخه تولید بر گردانیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه اطلاع رسانی به کشاورزان صورت می‌گیرد و این سازمان موظف است بر اساس پیش‌بینی هواشناسی و راهبرد‌های مدیریت بحران اخطار‌هایی را جهت مقابله اعلام کنیم، اضافه کرد: پیش‌بینی و پیش‌آگاهی به کشاورزان اعلام می‌شود و از کلیه کانال‌های در دسترس، اطلاع رسانی می‌کنیم.
همچنین محمودی با بیان اینکه اگر خسارتی به کشاورزان وارد شد ۴۸ ساعت بعد نهایت ۷۲ ساعت ارزیابی خسارت را به نزدیک‌ترین مرکزجهادکشاوری اطلاع دهند، گفت: بیشترین خسارت مربوط به سیل در دی مال ۱۴۰۰ بود که در شهرستان‌های مهر،لار، خنچ و گراش بوده است اما در خصوص سیل ۱۴۰۱ در شهرستان‌های بوانات، نیریز، سرچهان،اقلید و استهبان رخ داده است.
۹۰۰ میلیادر تومان خسارت به باغات انجیر
محمودی در پایان، اظهار کرد: استهبان خسارات بسیاری داشت چرا که بارندگی باعث ترشیدگی و ریزش بسیار انجیر شد و حدود ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد که پرداخت این خسارت‌ها در روند کار قرار گرفته امیدواریم پرداخت صورت گیرد.
لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55594

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.