• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس؛

زمینه مشارکت جریان‌های سیاسی در انتخابات سال آینده را فراهم می‌کنیم

  • کد خبر : 55003
  • 20 دی 1401 - 8:51
زمینه مشارکت جریان‌های سیاسی در انتخابات سال آینده را فراهم می‌کنیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال آینده، گفت: زمینه و شرایط برای مشارکت احزاب و جریان‌های قانونی در انتخابات را فراهم می‌کنیم.

اسماعیل محبی پور در گردهمایی فرمانداران و معاونین فرمانداری های شهرستان های استان فارس در شیراز بیان کرد: به عنوان کارگزاران نظام و خدمتگزار مردم، باید بکوشیم که مشارکت حداکثری در انتخابات شکل گیرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از استانداری فارس، او خاطرنشان کرد:‌ باید ملزومات مشارکت و حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات فراهم شود و این امر به عنوان یکی از مأموریت‌های مهم دست اندرکاران امر انتخابات تلقی می‌شود.

معاون استاندار فارس تامین امنیت انتخابات را از دیگر مأموریت دست اندرکاران این امر دانست و گفت: باید با حداکثر ظرفیت، امکان حضور مردم در این انتخابات را در یک فضای کاملا امن فراهم کنیم.

محبی پور به تأمین امنیت انتخابات در دوران دفاع مقدس و شکست دشمن بعثی در تحت الشعاع قراردادن انتخابات ایران با حضور و مشارکت پرشور مردم در آن مقطع زمانی اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ هشت ساله، رژیم بعث عراق تهدید کرد که در روز انتخابات بمباران می کند و در آن روز مردم بدون ترس در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه یادآور شد: یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اتکا و رجوع به آرا و نظر مردم است.

او ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای جمهوریت و اتکای به آرای مردم شکل گرفته است و اولین اتفاق در جمهوری اسلامی هم رجوع به نظر با برگزاری رفراندوم بود.

محبی پور افزود: برگزاری این رفراندوم در تاریخ جهان بی سابقه است که یک حکومت که تازه شکل گرفته انتخاب اینکه چه نظام و حکومتی حاکم شود را به عهده مردم بگذارد و تا هرآنچه مردم اراده می‌کنند همان شود و این یک اتفاق بسیار مهم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برگزاری افزون بر ۴۰ انتخابات در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون گفت: در کنار برگزاری این تعداد انتخابات، نظام جمهوری اسلامی نیز ثابت کرده که امانت دار رای مردم است.

محبی پور در ادامه تأکید کرد:‌ همه ما به عنوان مسئولان در کشور و نظام این مسئولیت را بر عهده داریم که نسبت به برگزاری انتخاباتی سالم و بدون خدشه برگزار کنیم.

او افزود: در بحث انتخاب اصلح نیز ما وظیفه‌ای جز تبیین و تذکر بر عهده نداریم و اینکه چه فردی باید انتخاب شود را مردم تعیین می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان ک پ: باید از انجام هر اقدامی که شائبه دخالت در انتخابات را ایجاد می‌کند خودداری کنیم، چرا که اگر چنین شائبه‌ای ایجاد شود مردم انگیزه ای برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت و این خیانت به مردم، آرای مردم و جمهوری اسلامی است و قطعا با کسانی که این مسئله را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55003

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.