• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس؛

شرایط مشارکت نخبگان در فرآیند برنامه‌ریزی فراهم شود

  • کد خبر : 54881
  • 18 دی 1401 - 10:10
شرایط مشارکت نخبگان در فرآیند برنامه‌ریزی فراهم شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه شکاف انتظارات و نتایج در برنامه ریزی توسعه ایران پایدار مانده است، لزوم فراهم کردن شرایط مشارکت نخبگان در فرآیند برنامه‌ریزی کلان کشور را متذکر شد.

جمال رازقی در شصت و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس بیان کرد: با وجود گذشت بیش از ۷ دهه از تجربه برنامه ریزی و تدوین شش برنامه توسعه ای پیش از انقلاب در کشور همچنان شکاف انتظارات و نتایج در برنامه ریزی توسعه در ایران پایدار مانده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از اتاق بازرگانی فارس، او با بررسی وضعیت رشد اقتصادی سالیانه در کشور افزود: میانگین متوسط رشد اقتصادی سالانه کشور از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۹۹ رقم ناچیزی معادل دو درصد بوده است و این درحالی است که این تورم در دهه گذشته به ۴۰ درصد رسیده و در صورت ادامه روند فعلی در اقتصاد کشور، باید انتظار تورم بیشتر حتی تا ۶۰ درصد هم داشته باشیم.

رازقی اظهار کرد: در بحث اصول برنامه ریزی در کشور، تا زمانی که مسیر، تعریف و اهداف درست و مشخصی از توسعه برای برنامه نویس و سیاست گذار تبیین نشود نمی توان انتظار موفقیت و رشد توسعه را داشت.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه ما در کشور کمبود منابع نداریم و آنهایی که ناکافی بودن منابع را دلیل عدم سرمایه گذاری در کشور می دانند کم لطفی می کنند، اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود تا نخبگان، کارشناسان و صاحبنظران بتوانند در فرایند برنامه ریزی کلان در کشور مشارکت کنند.

او با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در تدوین برنامه ریزی های کلان در کشور ادامه داد: برای غلبه بر مشکلات در کشور باید فارغ از دستگاه ها، تیمی از متخصصان در کشور از بخش خصوصی، دولت و مجلس در کنارهم قرار گرفته و اهداف و برنامه ها را مشخص کنند و همه دولت ها موظف به اجرای آن باشند.

رازقی عنوان کرد: در تدوین برنامه هفتم نباید گرفتار شتابزدگی و کارهای نمایشی شد برنامه هفتم فرصتی برای نظام سیاسی کشور است تا نشان دهد که درک عمیقی از مسایل و مشکلات و ظرفیت های کشور دارد و قصد دارد با کمک همه ایرانیان از فرصت های پنج سال آتی بهترین استفاده را برای حل مشکلات و رفاه عمومی مردم جامعه انجام دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54881

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.