• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس مطرح کرد؛

انتقام سخت لشکر ۳۳ المهدی (عج) فارس از منافقین در اسلام آباد

  • کد خبر : 5455
  • 07 مرداد 1399 - 18:59
انتقام سخت لشکر ۳۳ المهدی (عج) فارس از منافقین در اسلام آباد
سردار «محمدباقر رنجبر» گفت: لشکر ۳۳ المهدی (عج) استان فارس با دو گردان حضرت ابوالفضل (ع) و فجر در عملیات مرصاد شرکت کرد و در تصرف مجدد و پاکسازی شهر اسلام آباد و انهدام نیرو‌های منافقین نقش ویژه‌ای داشت.

«محمدباقر رنجبر» مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ با بیان اینکه در این عملیات چهره منافقین به عنوان دشمن ملت ایران عیان شد و به مدد مقاومت مردم و با هدایت سرداران دلاور ایران صحنه نبرد به گونه‌ای رقم خورد که در اوراق تاریخ ایران، روایتی شنیدنی از سرنوشت‌ خائنین به وطن و متحدین با دشمن ثبت شد، اظهار داشت: لشکر ۳۳ المهدی (عج) استان فارس با دو گردان حضرت ابوالفضل (ع) و فجر در عملیات مرصاد شرکت کرد و در تصرف مجدد و پاکسازی شهر اسلام آباد و انهدام نیرو‌های منافقین نقش ویژه‌ای داشت.

وی تصریح کرد: در اواخر جنگ مجاهدین خلق طی عملیاتی با نام فروغ جاویدان از مرز غرب به ایران وارد شدند و می‌خواستند در ۳ روز تهران را فتح کنند، اما دلاوران ایران زمین در محلی قبل از کرمانشاه که بعدها به تنگه مرصاد معروف شد سقوط جاویدان وطن فروشان را رقم زدند که در این عملیات ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر از نیروهای منافقین به هلاکت رسیدند.

سردار رنجبر گفت: بعد از قبول قطعنامه که در تاریخ ۲۴ تیر ۶۷ از سوی امام (ره) انجام شد، صدام گمان می‌کرد ایران به خاطر ضعف نیروهای نظامی و بودجه‌ای قطعنامه را قبول کرده است؛ لذا بعد از قطعنامه علیه ایران از جبهه جنوب و غرب حمله‌هایی را انجام داد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در جبهه جنوب به دستور امام (ره) سازماندهی نیروها مجدداً انجام و مانع پیشروی دشمن شد بنابراین بعثی‌ها با فرستادن ارتش منافقین از جبهه میانی و سرپل ذهاب و قصر شیرین تلاش خود را ادامه دادند ولی با شکست سنگین مواجهه شدند.

وی در ادامه افزود: ارتش منافقین از ماه‌ها قبل برای این عملیات آماده و رجوی در این باره عنوان کرده بود که اگر صلحی بین ایران و عراق انجام شود، در بن بست قرار می‌گیریم و از لحاظ سیاسی تبدیل به فسیل خواهیم شد؛ لذا عملیات خود را جلوتر از زمان‌بندی خود انجام دادند.

رنجبر بیان کرد: سه روز بعد از قبول قطعنامه ایران و عراق، منافقین با کمک و حمایت ارتش بعث طی عملیاتی که نام آن را «فروغ جاویدان» گذاشته بود، از طریق مرزهای سرپل ذهاب و قصرشیرین وارد خاک جمهوری اسلامی شدند و پس از تصرف شهرهای مرزی پیشروی کردند. ارتش منافقین با کمک کشورهای استکباری و دشمنان جمهوری اسلامی با تجهیزات کامل نظامی وارد خاک ایران شده بودند و از شهرهای سرپل ذهاب و کرند گذر کرده و وارد اسلام‌آباد شدند و کشتار زیادی انجام دادند.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از آن ارتش منافقین به طرف کرمانشاه حرکت کرد که در گردنه‌های حسن‌آباد و بعد از چهارزبر رزمنده‌های کشورمان سد راه می‌شوند که این عملیات با نام عملیات «مرصاد» با دستور فرماندهی کل سپاه انجام شد و نیروهای سپاه اسلام از سه محور کرمانشاه ـ اسلام‌آباد، ایلام ـ اسلام‌آباد و پل‌دختر ـ اسلام‌آباد این عملیات را انجام دادند و به نیروهای منافقین حمله کردند. همچنین نیروی هوایی و هوانیروز نیز با فرماندهی میدانی شهید صیاد شیرازی در منطقه حضور یافتند و به ارتش منافقین حمله کردند که نتیجه آن فقط مقاومت چند ساعته منافقین بود.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش یگان‌های استان فارس در این عملیات اشاره کرد و گفت: مسؤلان و فرماندهان واحدهای اطلاعات و عملیات یگان‌های تخصصی و رزمی استان فارس مثل لشکر المهدی و فجر در منطقه عملیات مرصاد حضور داشتند، اما تنها یگانی که از استان فارس با نیروهای رزمنده در این عملیات کرد، لشکر ۳۳ المهدی (عج) بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5455

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.