• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس؛

مدیریت مصرف گاز یک ضرورت است

  • کد خبر : 54234
  • 04 دی 1401 - 19:34
مدیریت مصرف گاز یک ضرورت است
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به روند افزایشی مصرف گاز طبیعی در ایام سرد سال، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی با روش‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگی را یک ضرورت دانست.

علی اکبر میدان شاهی یکشنبه ۴ دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن پویش مدیریت مصرف گاز طبیعی، از ۱۵ آذر و ادامه آن تا ۱۵ اسفند، بیان کرد: انجام فعالیت‌های تعاملی، آسیب شناسی و فرهنگسازی از محورهایی است که در قالب این پویش دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه رویکرد اصلی این پویش مبنی بر فرهنگسازی و اقدامات فرهنگی و هنری است، افزود: در همین راستا مسابقه‌ای با محوریت مصرف بهینه گاز طبیعی، ایمنی گاز، گاز و محیط زیست و گاز و مدیریت ثبت پایدار در چهار بخش عکاسی، پادکس، طراحی و نقاشی و شعر و داستان کوتاه در دو بخش دانش آموزی و سایر اقشار برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه را ٢٢ بهمن امسال اعلام و ضمن تاکید بر لزوم مدیریت و بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی به ویژه در ایام سرد سال، بیان کرد: افزایش تولید گاز طبیعی در شرایط کنونی علاوه بر پروسه‌ای زمان بر و پر هزینه، مقرون به صرفه نیست و بیشتر از این نمی‌توان از ذخایر ملی استفاده کرد.

میدان‌شاهی با تاکید براینکه برای ایجاد تراز بین تولید و مصرف و جلوگیری از بروز مشکل به ویژه برای بخش مشترکان خانگی، چاره‌ای جز مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی نداریم، افزود: در حال حاضر ضریب رشد مصرف انرژی در ایران بسیار بالاتر از میانگین و استانداردهای جهانی بوده و میزان مصرف گاز در کشور برابر با کل مصرف گاز در چین و نیمی از اروپا است.

او ضمن بیان اینکه باید ناموازنه و ناترازی در بحث انرژی را با فرهنگسازی مدیریت و مهار کرد، گفت: براساس سیاست‌های موجود، در صورت مصرف بی‌رویه و خارج از استاندارد، محدودیت برای مشترکان پُر مصرف اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه این استان یک میلیون و ۶٠٠ هزار مشترک گاز دارد، اضافه کرد: از این میزان، تنها  ۶۶٧٠ مشترک با قرار گرفتن در پلکان مصرفی ١١ و ١٢، جزو گروه مشترکان پر مصرف قرار دارند.

میدان شاهی ادامه داد: ٣١ درصد مصرف گاز روزانه فارس در بخش خانگی است و در حال حاضر اعمال محدودیت‌های گاز رسانی بر روی ١٠ کارخانه سیمان استان انجام شده و در فازهای بعدی نیروگاه‌ها، فولاد، پتروشیمی‌ها و لاستیک‌سازی‌ها و کاشی‌سازی‌ها مشمول اعمال محدودیت خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین با بیان اینکه ٢٠ درصد از جمعیت استان را جامعه دانش اموزی تشکیل می‌دهند، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تمام سازمان‌ها، نهادها، ادارات و بخش‌های مختلف برای کمک به آینده روشن کشور باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند و آموزش و پرورش نیز آمادگی خود را برای انجام کارهای مشترک به ویژه در حوزه فرهنگسازی با مشارکت دانش آموزان اعلام می‌کند.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس هم از رونمایی از کتاب والدین یار طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این کتاب که برای نخستین بار در کشور با استفاده از رمزینه‌ها و کدها تالیف شده، بین والدین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

بذرافکن با بیان اینکه در روند تدوین این کتاب از رویکردهای هنرمندانه استفاده شده و فیلم‌ها و داستان‌های تربیتی به صورت اسکن کد بر روی گوشی والدین در دسترس قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگسازی مهمترین محورهای داستان‌ها و فیلم‌های این کتاب در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54234

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.